Skoda Superb
Miután pár újságíróknak megengedték a prototípusok vezetését, a Skoda nyilvánosságra hozta az első hivatalos képeket az új Superbről, igaz, ezeken még erős álcázással szerepel a márka új zászlóshajója. A Ford Mondeo és az Opel Insignia vetélytársának szánt cseh autó a Volkswagen-konszern MQB építőkészletén alapul a Volkswagen Passathoz és a Golfhoz hasonlóan. Az új Superb nagyobb lesz elődjénél, a hosszúsága 4853 mm (+20 mm), a szélessége 1867 mm (+50 mm), a tengelytávja 2841 mm (+80 mm). Utóbbi adatból már sejthető, hogy a már eddig is gigantikus hátsó lábtér még nagyobb lesz.
A csomagtartó elvesztette a Twindoor technikát, vagyis már nem lehet kétféleképpen nyitni, csak az üveggel együtt, így a Superb nem négy-, hanem ötajtós autó. a csomagtartó befogadóképessége 595 literről 625 literre nő (lehajtott ülésekkel 1760 liter). Mivel a karosszéria 45 százaléka már nagy- és ultranagy szilárdságú acélból készül, a torziós merevségen sikerült javítani (+12 százalék), és a tömegen csökkenteni (-75 kg átlagosan).
Számos új tétel jelenik majd meg az extralistán, rendelhető lesz adaptív tempomat, adaptív lengéscsillapítás, sávtartó automatika, vezeték nélküli telefontöltő, az okostelefonon alapuló infotainment rendszer, vagy a különféle vezetési üzemmódokat kínáló kapcsoló.
A teljesítményskála az 1,6-os dízel 120 lóerejétől a kétliteres benzines 280 lóerejéig terjed, az erősebb motorokhoz Haldex-kuplungos összkerék-meghajtás is rendelhető lesz. A Skoda február közepén tartja az új Superb világpremierjét, a nagyközönség pedig a márciusi Genfi Autószalonon láthatja majd először az autót.