Fernando Alonso

Hivatalos: Alonso a Toyota Gazoo Racing színeiben indul a WEC-ben

2018.01.31.

A teljes idényre leigazolta Fernando Alonso kétszeres Forma-1 világbajnokot a Toyota Gazoo Racing csapata. Alonso a hosszú távú világbajnokság minden olyan versenyén részt vesz a Toyota színeiben, amely nem ütközik Forma-1-es nagydíjjal.

Fernando Alonso tavaly áprilisban lepte meg a nagyközönséget, amikor egy futam erejéig kontinenst és bajnokságot váltott: Monaco helyett Indianapolisban állt rajthoz. Már akkor lehetett tudni, hogy ez még csak a kezdet: a 32-szeres F1-futamgyőztes a motorsportok tripla koronájára vágyik, azaz a monacói Forma-1 nagydíj mellett az Indy 500-ason és a Le Mans-i 24 óráson is győzni szeretne – ez eddig csupán egyetlen embernek, Graham Hillnek sikerült.

Monaco 2006-ban és 2007-ben már megvolt Alonsónak, most pedig megnyílt a lehetőség azelőtt, hogy Le Mans-ban is esélyt adjon magának. Erre a lehető leghamarabb meg is kezdte a felkészülést: amint véget ért a 2017-es WEC szezon, Alonso rajtra készen állt az első hivatalos tesztprogramon, és már akkor több mint 600 kilométert autózott a TS050 Hybriddel.

Akkor még csak pletykálták, de január végével felgyorsultak az események: a Daytona-i 24 órás után néhány nappal hivatalosan is bejelentették, hogy Alonso a 2018-19-es WEC szuperévad (ez a szezon a szokásos nyolc helyett 13 hónapon át tart majd, és kétszer is szerepel benne Le Mans) minden olyan versenyén részt vesz a Toyota színeiben, amely nem ütközik Forma-1-es programjával.

Alonso a Toyota 8-as rajtszámú autójába szállhat be, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima mellé, azt az Anthony Davidsont váltva, aki mostantól fejlesztőpilótaként és tartalék versenyzőként segíti a csapat munkáját. Mint emlékezetes, 2014-ben Buemi és Davidson szerezték meg a Toyota első egyéni világbajnoki címét a hosszú távú világbajnokságban, így Alonso egy eleve ütőképes csapatot erősíthet még tovább.

„Rendkívül izgatottan várom, hogy életemben először részt vehessek a Le Mans-i 24 órás futamon. Hosszú ideje követem nyomon a versenyt, és mindig is szerettem volna részt venni rajta. A hosszú távú autóversenyzés egészen más műfaj, mint az együléseseké, izgalmas kihívásnak ígérkezik. Nagyon várom, hogy együtt dolgozhassak Sébastiennel és Kazukival. Mindketten rendkívül tapasztalt hosszú távú pilóták, sokat tanulhatok tőlük. Rám is fér a tanulás, de készen állok a kihívásra, és alig várom, hogy elinduljon az évad” – hangsúlyozta Fernando Alonso.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.04
A Volvo Cars januárban 50 820 autó globális eladásáról számolt be, ami 5 százalékos csökkenést....
2025.02.04
Az Európában Európa számára fejlesztett és gyártott, azóta ugyanakkor már több kontinensen sikerrel....
2025.02.04
A beszéd az ember számára a legtermészetesebb kommunikációs eszköz, ezért a kommunikáció....
2025.02.04
Összehangolt közlekedésrendészeti ellenőrzést tartottak Győrben – írta a Győr-Moson-Sopron....
2025.02.04
A Budapesti Közlekedési Központ idén is folytatja a 2024-ben elkezdett taxiállomás-felújítási....
2025.02.04
A Használtautó.hu szakértője megnézte, tavaly melyik településekről adták fel a legtöbb hirdetést,....
2025.02.04
Franciaországba is megérkezik LoJack, az ellopott autók visszaszerzésére szakosodott szolgáltató.....
2025.02.03
Legjobban a dízelmotor illik a BMW X3-ashoz, azok közül is persze a sorhatos. De higgyék el, a....
2025.02.03
Háromnapos közlekedési akció volt Hajdú-Bihar vármegyében. Számos szabályszegő mellett egy....
2025.02.03
A találmány Franciaországból származik és komoly költségcsökkentést ígér az autósoknak.   ..