Honda
A józanság diadala? A jó izlés népszerűsége? A racionalitás térnyerése? Nem tudom, valójában a fentiek közül melyik okok dominálnak abban, hogy újra és újra, 2019-ben ismét a Honda PCX lett a legnépszerűbb, legnagyobb darabszámban eladott új robogó Magyarországon. A városi és elővárosi közlekedés e csinos kis sztárja évek óta verhetetlen itthon és rendkívül népszerű egész Európában. Kicsit az az érzésem, hogy a világ legnagyobb motorkerékpár gyártójánál, ahol a százmilliós darabszámhoz közelít egy korábbi legendás kis robogó, a Super Cub eddigi eladási darabszáma, most a PCX-el új legenda épül. Természetesen amikor azt mondjuk, hogy ez a bájos kis Honda évek óta piacvezető, akkor nem ugyanarról a motorról beszélünk. A Hondánál nagyon értenek azokhoz a finom, apró esztétikai, stílusbeli és műszaki fejlesztésekhez, amelyek megőrzik ugyan egy típus alapvető karakterét, de minden évben hoznak valami újat. A PCX esetében ilyenek voltak a led lámpák, a start-stop rendszer, USB töltő és mindezekhez mindig egy-két decivel még kisebb fogyasztás. Egyébként a PCX-nek már elkészült - a motorkerékpár iparban elsőként - a hybrid változata és van egy tisztán elektromos verzió is. Ezeket azonban úgy tűnik egyelőre nem akarják rászabadítani az európai piacra. Ez annak ellenére racionális lépés lehet, hogy évről-évre értékelődik fel a mobilitásban is a környezetvédelem, klímavédelem szerepe.
Képre kattintva galéria nyílik!
Ebben azonban villanyrobogó hiányában sem szégyenkezhet a Honda. Csak Magyarországon több olyan modellt forgalmaznak, amivel normális, józan vezetési stílus mellett két liter alatt tartható a 100 kilométerenkénti fogyasztás. A PCX mellett ilyen Európa másik kedvence az SC 125, valamint a márka két high-tech - nosztalgia modellje a Super Cub és a Mankey.
Képre kattintva galéria nyílik!
Egyébként talán nem mindenki tudja, de a Honda európai szemmel is látható szuper takarékos kis motor és robogó kínálata csak a jéghegy csúcsa. Ázsiában és dél-Amerikában még vagy egy tucat olyan nagyszerű kis kétkerekű városi rohángálót forgalmaznak amelynek itt az öreg kontinensen még a nevét sem tudjuk, bár már eladtak belőlük 5-10 millió példányt. Szerintem a környezettudatos, fenntartható városi mobilitás térnyerésével ezek közül újabb és újabb típusok fognak megjelenni Európában is.
Képre kattintva galéria nyílik!
Apropó high-tech retro. Azért az is megér egy pár szavas dícséretet, hogy egy gyártó úgy tudta megidézni múltbéli legendáit, hogy azok elérhető árú, mindennapos használatra alkalmasak maradjanak és megfeleljenek a környezetvédelem legszigorúbb kihívásainak is. Aki ma újonan Monkey-t vagy Super Cub-ot vásárol az nem csak egy különleges, egyedi stílusú legendás jármű gazdája lesz, de kevesebb mint 1000 forintért fog tudni megtenni 100 kilométert. Ilyen az, amikor a retro, a high-tech és a környezetvédelem egy és ugyan az.
Képre kattintva galéria nyílik!