Dakar
Szánom és bánom, de elsőre teljesen ismeretlenül hangzott számomra a Gaussin név. Mentségemre szóljon, a haszonjárművekben nem vagyok otthon, a francia cég pedig elsősorban zéró emissziós teherautókon, emelőkön, reptéri kiszolgáló eszközökön és buszokon dolgozik. Most még sem ezért kerültek a hírekbe, hanem a H2 versenykamionjuk miatt, ami az első 100%-ban hidrogén és villanyhajtású jármű lehet, ami végig megy a világ legnehezebb tereprali futamán, a Dakar ralin.
Elsősorban tesztnek szánják a szaudi-arábiai maraton versenyt és az egész 2022-es Tereprali Világkupát, hogy a kihegyezett körülmények között tanultakat később közúti modellekben is alkalmazhassák. Szokatlan módon egy moduláris villanyplatformra építkeztek, és nem egy célra tervezett alvázzal. Két motorjából összesen 804 lóerőt tud kisajtolni a monstrum, amit igyekeztek minél könnyebbre építeni, noha egy 82 kWh-s akkupakkot cipelve ez nem könnyű elérni, még akkor sem, ha az üzemanyagcellák mindössze 80 kilót képesek cipelni. Adtak a dizájnra is, hiszen a Pininfarina stúdió tervezte a kamion külsejét. Meglátjuk, hogy mire jutnak majd versenykörülmények között.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!