Toyota Mirai
Hidrogén üzemű, működése melléktermékeként kizárólag vízpárát előállító, zéró károsanyag-kibocsátású autókkal bővítette járműflottáját a Nemzetközi Olimpiai Bizottság. A nyolc darab Toyota Mirai szedánt a szervezet fenntarthatósági igazgatója vette át a Toyota Motor Europe ügyvezető alelnökétől.
Matt Harrison, a Toyota Motor Europe (TME) értékesítésért felelős ügyvezető alelnöke a környezetvédelmi világnap előestéjén, június 4-én nyolc darab Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) szedánt adott át ünnepélyes keretek között a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) képviselőinek. Timo Lumme, a NOB televíziós és marketing szolgáltatásaiért felelős igazgatója, valamint Marie Sallois-Dembreville, a szervezet fenntarthatósági igazgatója a Nemzetközi Olimpiai Bizottság új, fenntartható szempontok szerint épült, hivatalosan június 23-tól üzemelő központjában, a svájci Lausanne városában vette át a zéró CO2-kibocsátású flottát.
A Toyota Motor Corporation és a Nemzetközi Olimpiai Bizottság 2015 tavaszán jelentette be, hogy az autógyártó az olimpiai és paralimpiai mozgalom első mobilitási támogatójaként 2024-ig segíti a NOB munkáját. Az együttműködés a megfelelő járművek biztosításán túl mobilitási szolgáltatások és mobilitási megoldások nyújtására is kiterjed, beleértve a fenntartható, hatékony közlekedési rendszereket, a városi forgalmi rendszereket, valamint a járművek közötti (V2V) kommunikációs rendszereket. Ennek keretében többek között a 2020-as tokiói olimpiai játékok során Sora üzemanyagcellás utasszállító buszokkal, valamint a Toyota Industries Corporation által gyártott és forgalmazott, üzemanyagcellás villás targoncákkal segítik elő a játékok zökkenőmentes lebonyolítását.
A nyolc darab hidrogén üzemű szedán üzemeltetéséhez ideiglenes hidrogéntöltő állomást állítanak üzembe a NOB új központjában – ez lesz az egyik első H2-töltőpont Svájcban –, de később egy állandó, nyilvános töltő infrastruktúrát állítanak üzembe, amely helyben fogja megújuló energia segítségével előállítani a hidrogént.
„A hidrogénre kulcsfontosságú szerep vár a csekély szénkibocsátású, fenntartható társadalom működésében. A jövőben is mindent megteszünk annak érdekében, hogy a fenntartható, zéró károsanyag-kibocsátású társadalom megvalósításán munkálkodva mindenki számára mind tökéletesebb mobilitási megoldásokat biztosítsunk, népszerűsítve a technológiát, és mind szorosabban együttműködve az érdekelt felekkel” – nyilatkozta Johan van Zyl, a Toyota Motor Corporation ügyvezető igazgatója, a Toyota Motor Europe vezérigazgatója.
A Toyota Mirai a világ legnagyobb számban eladott, sorozatban gyártott hidrogén üzemanyagcellás személygépkocsija. A 4,9 méteres, négyszemélyes limuzin hajtásáról egy 154 lóerős villanymotor gondoskodik, amit egy hidrogén üzemanyagcella lát el elektromos energiával (egy Ni-MH akkumulátor közbeiktatásával.) A fedélzeten tárolt öt kilogramm sűrített hidrogén mintegy 500 kilométerre elegendő. A tartály ugyanúgy néhány perc alatt feltölthető, mint egy belső égésű motorral hajtott személyautó tankja, ahogy a menetdinamikai adatok (0-100 km/h gyorsulás 9,6 mp, végsebesség 178 km/h) is összevethetők egy hasonló teljesítményű szedánéval.