Toyota Motor Company

Hidrogén-technológiai központtá alakítja át egykori gyárát a Toyota

2019.04.07.

Ausztrália főszereplővé kíván válni a hidrogén alapú globális társadalom kialakításában. Ebben az átalakulásban a Toyota is kulcsszerepet vállal, méghozzá a lehető leghatékonyabb módon.

 

A tavalyi év talán legnagyobb hidrogénipari szenzációja volt, hogy ausztrál kutatók áttörést értek el a nagy tisztaságú hidrogén szállíthatósága terén; ez a fejlesztés, valamint a Hydrogen Energy Supply Chain (HESC) projekt, amelynek keretében a kontinensnyi ország 2021-ben a világon elsőként megkezdheti a hidrogén kereskedelmi jellegű exportálását Japánba, belátható időn belül globális H2-nagyhatalommá teheti Ausztráliát.

A hidrogénnek tehát hatalmas jövője van Ausztráliában, a jelene azonban meglehetősen szerény: pillanatnyilag egyetlen nyilvános hidrogén üzemanyag-töltőállomás sem található az egész országban. Ezért is érdemel különleges figyelmet a Toyota azon kezdeményezése, amely az Ausztrál Megújuló Energia Ügynökség (Australian Renewable Energy Agency, ARENA) támogatásával technológiai és tudásközpontot épít ki a HESC-projektnek is otthont adó Victoria állam fővárosában, Melbourne-ben.

A 7,4 millió ausztrál dollár (körülbelül 1,5 milliárd forint) értékű beruházás olyan, példa nélküli, integrált hidrogén központot hoz majd létre, amelyben nem csupán az energiahordozó előállítására szolgáló berendezés, valamint egy üzemanyag-töltőállomás üzemel majd, hanem ezek mellett a nagyközönség tájékoztatására és a szakemberek képzésére is lehetőséget teremtenek.

A Toyota Motor Company korábban meghirdetett programja szerint 2050-re teljesen CO2-semlegessé kívánja tenni járműflottáját, valamint globális tevékenységeit, emlékeztetett a központ létesítésének bejelentésekor Matt Callachor, a Toyota Australia elnök-vezérigazgatója. „A hidrogén központi szerepet játszhat a jövőben, mivel lehetővé teszi a legkülönfélébb megújuló forrásokból származó energia tárolását, illetve hatékony felhasználását.

Ausztrália nagyon rövid időn belül globális szereplővé kíván válni a hidrogéngyártás és -forgalmazás terén. A technológia elterjedésének legfőbb akadálya jelenleg az infrastruktúra hiánya; a Toyota segítségével fontos lépést tehetünk végső célunk megvalósítása felé” – tette hozzá Darren Miller, az ARENA vezérigazgatója.

Az új hidrogén központ építése már az idei évben megkezdődik. A komplexumnak a Toyota egykori altonai gyártólétesítménye ad otthont, ami gyorsabbá és környezetileg fenntarthatóbbá teszi az építkezést. A tudásközpont már 2019 decemberében megnyithatja kapuit, a hidrogéngyártó és -töltő infrastruktúra egy évvel később lép üzembe.

A Toyota az elsők között karolta fel a hidrogén technológia ügyét Ausztráliában. 2018 februárjában alapító tagként járult hozzá a gazdaság megújuló energiaforrásokra való átállását elősegítő Hydrogen Mobility Australia (HMA) kezdeményezés megalapításához, tavaly novemberben pedig az országban elsőként indították útjára a hidrogén üzemanyagcellás gépjárművek nyilvános tesztprogramját. A 12 héten át tartó kísérlet keretében a lakosság is kipróbálhatta a Toyota Mirai szedánt; a program rendkívül sikeresnek bizonyult, ezért idén februárban további két hónapra meghosszabbították. Ugyancsak tavaly állították üzembe az altonai telephelyen működő Toyota alkatrészraktárban az első hidrogén üzemanyagcellás villás targoncákat – ezeket a rendkívül modern, zéró emissziójú munkagépeket itt alkalmazták először Japánon kívül.

Fotók: Toyota

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.15
A Honda Európában és Kínában e:Ny1-ként árulja ezt az autót, ezzel elérve, hogy szinte lehetetlen....
2024.05.15
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent szerdán, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.14
A Tesla részvényárfolyama 45%-kal esett vissza december végétől kezdve egy sor negatív hír és....
2024.05.14
Egy egyedülálló körkörös gazdálkodási kezdeményezés keretében a Toyota házon belül összegyűjtött....
2024.05.14
Évről évre kevesebbet érnek, mutatjuk, hogy miért és hogy mennyivel.   ..
2024.05.14
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) delegációjának németországi látogatása keretében Nagy Márton....
2024.05.14
A rendőrség a 67-es kilométerszelvénynél letereli a forgalmat a Győr felé vezető oldalon - írja a....
2024.05.14
A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) elérhetővé teszi az elektromos töltési megoldások 48V DC....
2024.05.14
Az Audi Hungaria vezetői Németország bajor tartományi parlamentjének Gazdasági, Regionális....
2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....