elektormobilitás
„Mi a Scaniánál tovább haladunk az elektromos mobilitás felé vezető utunkon az „itt és most” szemlélettel, olyan megoldásokat kínálva, amelyek a szükséges képességekkel rendelkeznek a városi ügyfelek első naptól kezdve fenntartható módon való támogatásához” – mondta Maria Johansson, a Scania Trucks városi járműveinek termékigazgatója. „Először egy HEV változatot mutatunk majd be, amelyet a PHEV jövőre követ majd. A Scania ügyfelei egy megbízható hardverrel, visszatápláló töltéssel, elegendő hatótávval, helyileg nulla károsanyag-kibocsátással és kompromisszumok nélküli teljes körű üzemeltetési gazdaságossággal rendelkező megoldást kapnak.”
Az új hibrid tehergépkocsikat a Scania DC09-es, soros, öthengeres motorja hajtja, amely HVO-val (hidrogénezett növényi olaj) vagy gázolajjal üzemelhet, az ezzel párhuzamosan dolgozó villanymotor teljesítménye pedig 130 kilowatt (177 lóerő), illetve nyomatéka 1050 newtonméter. A lítiumion tölthető akkumulátor energiakapacitását 7,4 kilowattórában határozták meg, hogy hosszú élettartamot biztosítson az akkumulátor számára. A tehergépkocsik tisztán elektromos üzemmódban is közlekedhetnek a belső égésű motor rásegítése nélkül, a kormányzás és a féklevegő-ellátás elektromos hajtású segédberendezéseinek köszönhetően.
„A hibridek a legkorszerűbb színvonalat képviselik a teljes körű üzemeltetési gazdaságosság, az üzemidő és a fenntarthatóság tekintetében napjaink városi teherautói számára” – mondta Maria Johansson. „HVO használatával akár 92 százalékkal is csökkenthetik a CO2-terhelést, miközben kimagasló termelékenységet nyújtanak az egyre csak terjeszkedő városi területeken, ahol a tehergépkocsi-üzemeltetők olyan kihívásokkal néznek szembe, mint a közlekedésbiztonsági kérdések, a környezetvédelmi elvárások és a zsúfolt forgalmú utak.”
A Scania HEV modelljei 2018 novemberétől rendelhetők, míg a PHEV modellek 2019-ben érkeznek.