divat

Hiányoztok, kedves kisautók

2015.07.18.

Minden évben tüzetesen átvizsgálom az új autók nemzetközi katalógusát és azt látom, hogy egyre nagyobb, atraktívabb a kínálat. Míg húsz évvel ezelőtt a legkomolyabb világmárkák is csak néhány típust kínáltak, ma a kisebb gyártók is gyakran tucatnyi modellel, modell változattal, réteg modellel, limitált szériával vonzák a női szemeket is.

A szinte áttekinthetetlenül óriásivá duzzadt választék mellett is kialakult egyfajta hiányérzetem. Mintha eltűnőben, kihalóban lennének azok az egyszerre bájos, cuki, trendi, praktikus és nem mellesleg elérhető árú autók amelyeket korábban egész kontinensek generációi zártak a szívükbe. Félreértés ne essék. Trendi autókból óriási a választék. 

Cukik is akadnak. Praktikusakat is találni. Sőt. Néhány márkának köszönhetően ma már újra olcsó és jó autókból sincs hiány. 

Ami hiánycikké vált az olyan jármű amely a felsorolt tulajdonságokat egyszerre, egy időben hordozza magán. De nosztalgiázás, múltba révedés és panaszkodás helyett inkább jöjjön két olyan típus, amely megfelel ezeknek az egymást legtöbbször kizáró kritériumoknak és ma is fontos szereplője a világ autópiacának.

Két praktikus, trendi, cuki amelyek az elérhető árú kategóriában sikeresen dacolnak a globalizálódó autópiac uniformizálódásával. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Ők pedig nem mások mint a Panda és a Twingo. Eleve két zseniális típus név választás. A panda macit gondolom nem kell túlmagyarázni a Twingóról viszont, ismeretterjesztő jelleggel annyit mindenképpen érdemes feleleveníteni, hogy a különleges nevekre mindig is fogékony Renault egy mozaik szóból kreálta a jól hangzó Twingot: háromféle tánc mozaikszava lett, Twist (Tw), Swing (ing), Tango (o).

A recept lényege tehát egy jó típusnév amely siker esetén komoly hagyománnyá alakul. Ne felejtsük el, hogy a Twingo és a Panda egyaránt harmadik generációját tapossa. Nagyon fontos még, hogy ilyesfajta közkedvelt és közszeretetnek örvendő világautóvá csak olyan modell válhat, amelynek alapváltozatai szinte mindenki számára elérhető áron kerülnek a kereskedésekbe. Mert bár a Panda minden generációjából készült emelt hasmagasságú, négykerék hajtású és különlegesen felszerelt luxus változat is, arra mindig figyelt a Fiat, hogy legyen egy olyan verzió amit sokan megengedhetnek maguknak. Hasonló a helyzet a Twingoval amelynek szintén voltak utcai versenyautókra hajazó, kifejezett izomautó verziói.

Az alap Twingo azonban mindig korrekt, normális áron volt kapható.  A recept látszólag tehát egyszerű: végy egy bájos márkanevet, egy jópofa formát, találj ki egy árat és újítsd meg generációról generációra a megálmodott típust. A gyakorlatban azonban úgy tűnik mégsem olyan egyszerű hosszútávon szerethető autót gyártani, a világ legnagyobb autógyártóinál is lezajló brand cserék is azt jelzik, hogy nem mindig sikerül az örökkévalóságnak dolgozni. A Honda Logo-ból Jazz lett, a Toyota Starlett-ből Yaris, a Ford Escort-ból Focus, míg például az Innocenti eltünt a süllyesztőben, a Mini pedig sokak számára elérhető bájos kisautóból kevesek számára elérhető bájos nagy autóvá vált. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Szóval a Fiat és a Renault két örökéletűnek látszó, mindig megújulni képes modellje a Twingo és a Panda mindenképpen megérdemel egy-egy óriási képzeletbeli lájkot, hiszen évtizedek kitartó munkájával elérték azt, hogy aki ilyen autókat vásárol nem csak takarékos, praktikus és kedves autót kap a pénzéért hanem egy-egy kis-nagy autóipari legendát is magáénak tudhat. Talán nem véletlen, hogy a stílusra oly érzékeny divatipar is előszeretettel használta kiegészítőnek új trendjei és modelljei felfuttatásához ezt a két kis négykerekűt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....
2024.05.13
Nagy Norbert címvédőként diadalmaskodott az autós gyorsasági hegyi Európa-bajnokság idei második....
2024.05.13
Különlegesen kifinomult V8-as szívómotorral, karbon motorháztetővel és egyedi díszítésekkel láttak....
2024.05.13
A III. kerületi rendőrök közúti ellenőrzésén akadt fenn az a motoros, aki büntetőpontokat és....
2024.05.13
Az autók belső terének 99%-a rákkeltő anyagokat tartalmaz.   ..
2024.05.13
Karambol törént ma kora reggel Balatonfőkajárnál, a 710-es főút érintett szakaszát teljes....
2024.05.12
A nyolcszoros világbajnok 7,9 másodperccel előzte meg a Hyundai versenyzőjét, Ott Tänakot. ..