orosz járműipar
A Moszkovszkij Komszomolec napilap szerint a hazai automata sebességváltó gyártókapacitások létrehozása 30 milliárd rubelbe kerülne. A szintén orosz forrásokból történő mechanikus sebességváltó-fejlesztésre csak ennek harmadát, kb. 10 milliárd rubelt kellene költeni – legalábbis első nekifutásra.
Konfliktust okoz, hogy miközben a szakértők szerint egy ilyen mértékű fejlesztés átfutási ideje legalább 3-4 év, addig Putyinék két-három éven belül várják az eredményeket.
Vita folyik arról is, honnan teremtsék elő a finanszírozáshoz szükséges forrásokat. Az orosz törvényhozás szenátorai szerint a moszkvai minisztertanácsnak jelenleg nincs egyértelmű stratégiája a hazai autóipar támogatására.
Albert Karimov ipari és kereskedelmi miniszterhelyettes a megbeszélésen úgy fogalmazott: az orosz autóipar a szankciók negatív következményei ellenére sokkal jobban érzi magát, mint azt sokan gondolják. Az alkalmazottak száma nem csökkent, bár az autógyárak összeszerelő sorainak többsége áll. Ugyanakkor a dolgozók fizetése 9%-kal is emelkedett.
Maxim Szokolov, a vállalat elnöke az AvtoVAZ gyártási kilátásairól beszélt. Három modell gyártását újraindították, de 100-300 alkatrész beszerzése továbbra is bizonytalan. Ez pedig azt jelenti, hogy a gyártósorok bármikor újra leállhatnak.
Az ülésen elhangzott az is, hogy a kormány csökkenteni kívánja a kedvezményes autóvásárlási hitelprogramokat. Korábban 20 milliárd rubelt különítettek el rájuk. Idén az összeg 10 milliárdra csökkent. A jövő évi költségvetés tervezete még szerényebb számot tartalmaz: csupán 5 milliárd rubelt.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!