rali-ob
A 2009-es magyar bajnok Herczig még extrém körülmények között is megtalálta a Skoda Fabia S2000 legjobb beállításait, gumiválasztását és pontos versenyzése meghozta a régen várt sikert.
A hatalmas nézősereget vonzó verseny abszolút eredményeit tekintve nyolc szakaszgyőzelmet zsebelt be a lengyel Grzyb Grzegorz. A Ford Fiesta RS WRC-nek kedvezett igazán a mai napi hat szakasz, ami az időeredményeken meg is látszott, az utolsó gyorsaságin 13 másodpercet adott Herczigéknek, ezzel az utolsó pillanatban átvette az elsőséget és megnyerte a viadalt. A szlovák bajnokság értékes helyiért komoly csatát vívott a szlovák márkatárs, Melichárek Fordjával a harmadik helyen zárt, megelőzve a BMW Mini WRC-t folyamatosan állítgató Béreséket.
Kazárék ötödikként érkeztek, de számukra a magyar értékelés ezüstös pozíciója volt a fontosabb és természetesen az, hogy a Superstage-n jól teljesítsenek, ez sikerült további öt ponttal növelték bajnoki pontjaik számát. Az ERC-n szárnyait próbálgató mitsubishis Botka- Tóth kettősé a harmadik hely, aki 14,7 másodperccel utasította maga mögé a Fordhoz visszatérő Turánékat, majd Spitzmüllerék, Hadikék, Nagyék következtek.
Nem szabad megfeledkeznünk a nagy visszatérőről, a hétszeres magyar bajnok Ifj. Tóth Jánosról sem, aki sokáig együtt autózott az élmezőnnyel, de a hetedik szakaszon hibázott, beesett az árokba, ezt a hat perces hátrányt kellett ledolgoznia. A malőrt követően a Peugeot 208T16 R5-tel már csak a pontos beállítás és a teszt volt a cél és a felkészülés a Miskolc ralira.
Sajnos nem múlt ez az Eger-rali halálos baleset nélkül: a Rallye2-es kategória verseny ötödik szakaszán a 289-es rajtszámú Varga Csaba-Szabó Attila páros szenvedett balesetet, Szabó életét pedig már nem tudták megmenteni.
Az esetet követően a Lakatos Róbert, a futam szervezője az alábbi közleményt adta ki:
"A 10. Eger Rally szervezőbizottsága és az egész hazai rallys társadalom mély megrendüléssel értesült arról a tragikus kimenetelű versenybalesetről, amely a hétvégi szezonnyitó végén történt. Mindenki számára köztudott, hogy autósport veszélyeket rejtő sportág, és a valósággal való szembesülés minden esetben fájdalmas és felfoghatatlan. A Rallye2-es verseny ötödik szakaszán történt tragédia kapcsán mindannyian osztozunk az elhunyt navigátor családjának fájdalmában. Részvétünket fejezzük ki a hozzátartozóknak, és mindenkinek aki ismerte, szerette Szabó Attilát.”
Eredmények (magyar értékelés):
1. Herczig Norbert, Igor Bacigal (Skoda Fabia S2000) 1:18:45.3 óra
2. Kazár Miklós, Ferencz Ramón (Ford Fiesta R5) 1:36.6 perc hátrány
3. Botka Dávid, Tóth Imre (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) 1:47.4 p h.