elektromos autók hatótávolsága
Az elektromos meghajtás az alvázon végrehajtott tervezési változtatásokból profitál.
Egy új típusú hátsó tengelynek köszönhetően a kis elektromos autókban a jövőben több hely lesz az akkumulátornak, és így nagyobb lesz a hatótávolság. Akár 115 plusz kilométert is meg lehet tenni. A helytakarékos kialakítást most mutatták be a Siegeni Egyetem tudósai, akik az "E-MLTA" kutatási projekt keretében a Forddal, a VW-vel és más partnerekkel közösen fejlesztették ki.
A térnyereség többek között a tengely "megfordításából" adódik: mivel a kereszttartó nem az eleje, hanem a csomagtartó felé mutat, hely szabadul fel az alváz alatt. A jó vezetési viselkedés érdekében több lengőkart, irányítókart és csuklót kellett utólagosan átalakítani. A kutatók most tovább szeretnék finomítani a technológiát, és felajánlani azt az autógyártóknak. Az egyetem közleménye szerint mindkét ipari projektpartner nagy érdeklődést mutatott.
Cs.A.-Ő.P.
Cikkünk megírását az InterCars támogatta.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!