autósport
Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY párosa, Puskádi János és Gódor Barna az idei rallye szezonban sem hagyhatja ki a Veszprém Rallye-t. A folyamatos utazások az ERC, valamint az ERT futamokra szinte lehetetlenné teszi a találkozást a csapattagok, közeli szurkolók, barátok számára. Még csapaton belül is ritka alkalom, hogy mindenki együtt van és ez most sem lehetséges, mivel jövő hét végén Észtországban lesz a következő ERC futam, ahová el is kell jutnia Bessenyei Zoliék R3-as Hondájának.
Ezért is hívta össze a barátokat Puskádi Jani a Veszprém Rallye előtt egy kis közös lazulásra, egy kis „félévzáró” összejövetelre. Mindez persze nem mehet a verseny rovására. A pénteki pályabejárást követően még szombat délelőttre is „spóroltak” egy lehetőséget, ami nem lesz haszontalan, mivel pénteken szinte egész nap szakadt az eső.
A tavalyi itinerek prímán használhatók, mivel csak egy új szakasz van az idei veszprémi futamon és az sem teljesen ismeretlen, hiszen korábban évekig volt verseny a Hajmáskéri „0” Pont környékén a „Nagy Lőtéren”. Ha a nyomvonalak nem is, a talaj bizonyára sokat változott, mivel bőven kapott esőt az utóbbi napokban. Megszokott ilyenkor, hogy kisebb nagyobb „tavak” alakulnak ki főként a nyitott lőtéri pályákon, de Vigántpetend és Szentgál erdőiben is okozhat ez meglepetéseket.
A verseny előtti teszten egy lengéscsillapító váratlan törése kissé megakasztotta a felkészülést, de ennek előnye mindenképp az, hogy nem a versenyen jött elő a probléma, amely akár annak végét is jelentheti. A rajtra a Skoda Fabia Super 2000-es ismét hibátlan újszerű állapotban lesz a szervizcsapat jóvoltából, így semmi akadálya nem lesz egy örömautózásnak a kedvelt, de nem mindig egyszerű veszprémi murvákon.
A Veszprém Rallye szombat délutáni rajtját már nagyon várta a Puskádi – Gódor páros. A közel 20 km-es kislőtéri gyorsot kétszer kellett teljesíteni, aztán vasárnap jöhet még hét gyors, Kislőd, Vigántpetend, Hajmáskér, amelyekből utóbbi rádupláz még a végén, azaz kétszer egymás után Hajmáskérrel zárul a verseny. Várhatóan ez a 18 és fél kilométeres szakasz lesz a legkeményebb, ismerve a lőtéri viszonyokat.
Csökő Zoltán