európai gyártás
A schengeni övezetben hatályos határforgalmi-ellenőrzés mentesség szigorításának felvetése okkal ejti aggodalomba az említett autógyárak vezetőit, hiszen az eddigi szabad forgalom megszüntetésével minden alkatrész, és késztermék szállítását megnehezítené a kontroll fokozása.
„A schengeni egyezmény összeomlása rettenetes következményeket jelentene számunkra” – nyilatkozta az autonews.com riporterének Karl-Thomas Neumann a 86. Genfi Autókiállításon tartott megnyitó ünnepség után. A vezérigazgató elmondta, hogy a németországi, spanyolországi, lengyel, olasz és angliai gyárak produktivitása nagymértékben függ a javak akadálytalan szállítmányozási helyzetétől. „A dél-európai logisztikai műveletekben történő bármilyen változás azonnali hatással lenne a gyártáskapacitásunkra”– nyilatkozta Neumann.
Karl-Thomas Neumann - Opel-Group elnök-vezérigazgatója
A schengeni megállapodás 30 évvel ezelőtt jött létre és jelenleg 26 tagállamot foglal magába, melyek közül csak 22 tagja az Európai Uniónak. Annak érdekében, hogy az övezetbe beáramló migránsok számát korlátozzák, némely országnak újra be kell vezetni a határátkelés ellenőrzését a közeljövőben, különben a teljes rendszer összeomlik.
A General Motors európai diviziója a héten megnyílt svájci autó kiállítás alkalmával megerősítette, hogy legfőbb céljuk 2016-ban nyereséggel zárni az évet, amire 1999 óta nem került sor. Az öreg kontinensen az Opel 800 millió dolláros, adózás előtti veszteséget ismert el 2015-re vonatkozólag, miután egy évvel korábban ennek majdnem a duplájáról (1,4 millió dollár) adtak riportot.
Bernhard Mattes - a Ford németországi igazgatója
Bernhard Mattes, a Ford németországi vezérigazgatója ugyan ebben a témakörben így fogalmazott: „(…) a határátkelés bármilyen mértékű szigorítása jelentősen megnehezítheti a Ford gyárak működését. A romániai, spanyolországi, német és angliai gyáregységeink időben történő ellátása biztosítja a hatékony gyártási folyamatot Európában, természetes, hogy ezt szeretnénk mindáron fenntartani”.
Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke a következőket mondta: „Gyáraink elérték termelőkapacitásuk felső határát, köszönhetően a prémium autók iránti nagy keresletnek, melyek közül a GLC-nek és az új E-osztálynak oroszlánrésze van. Annak érdekében, hogy a gyáregységek működése zökkenőmentes legyen, elengedhetetlen, hogy az alkatrészek időben érkezzenek az összeszerelés helyszínére. A jelenlegi működésbe belekalkuláltunk az egy-két órás kiesést, azonban ennél nagyobb pufferelés a határátkelésnél jelentős zavart okozna a gyártási rendszerünkben”.
Dieter Zetsche - Daimler AG igazgatótanácsának elnöke
Holnap, azaz március 7-én tervezik Európai vezetők megtárgyalni a kérdést Törökországgal, valamint a tíz nappal később kezdődő csúcstalálkozónak is e téma lesz a fő napirendi pontja. A megállapodást leginkább az egyre gyarapodó és feltorlódott létszám mellett a tavaszi, enyhe időjárás is sürgeti, ugyanis az magával vonzza a több migráns útnak indulásást a mediterrán térségből.
Forrás: autonews.com