Wolfsburg

Hatalmi harc a Volkswagennél: közülük kerülhet ki Diess utódja

2021.11.29.

A számos tagadás ellenére úgy tűnik, Herbert Diess vezérigazgató nem ül olyan szilárdan a Volkswagen nyergében – írja az Österreich című napilap online kiadása.



 

Herbert Diess: megy vagy marad? Fotó: Volkswagen

Amióta a Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess akár 30.000 munkahely leépítését is kilátásba helyezte a wolfsburgi főüzemben, Európa legnagyobb autógyártójánál hatalmi harc dúl a színfalak mögött. A legmagasabb szintű tagadások sem használnak semmit. Az Ausztriából érkező menedzser, úgy tűnik, nem ül olyan szilárdan a nyeregben, mint néhány hónappal ezelőtt - vélekedik az osztrák honlap.

Nyílt a hatalmi harc

A hatalmi harc kimenetele mindenesetre még nyitott. Bennfentesek szerint a felügyelő bizottság tagjai kedd este többórás határozat nélküli tanácskozás után álltak fel  "Annyira forró a téma, nem mondhatok semmit" - mondta egy, a tanácskozást ismerő személy a Reutersnek.

Lehetséges utódok

Az elmúlt másfél évben többször is felmerült a találgatás Diess esetleges leváltásáról, mert összetűzésbe került a Volkswagen hagyományosan erős szakszervezeteivel.  Már olyan nevek is keringenek, amelyek szóba jöhetnek Európa legnagyobb autógyártójának élén utódként. Áttekintés következik az OE24.at alapján:

Oliver Blume (53 éves)

A VW leányvállalatának, a Porsche-nak a főnökét sokáig egy lehetséges jövőbeli főnöknek tartották. Amióta 1994-ben csatlakozott az Audihoz, Oliver Blume karrierje különböző márkákhoz és vállalati központokhoz kapcsolódik. A tanult braunschweigi gépészmérnök az Audi, a Seat és az alapmárka, a Volkswagen gyártásán keresztül szerzett tapasztalatokat, mielőtt 2015-ben a sportautó-gyártó vezérigazgatója lett. Valószínűleg az utolsó előtti lépés a csúcs felé 2018-ban következett, amikor felkerült az igazgatótanácsba, és átvette a csoportszintű gyártás, valamint a Bugatti és a Bentley luxusmárkák felelősségét. 

Ralf Brandstätter (53)

Az 53 éves férfi már Diess nyomdokaiba lépett. Másfél évvel ezelőtt Ralf Brandstätter vette át a VW márka irányítását, amelyet Diess korábban személyi unióban irányított. A szakképzett ipari mérnök szinte teljes szakmai életében az autógyártónál dolgozott, és nagyon jól ismeri az együttdöntési sajátosságokat. A nemzetközi beszerzési projektmenedzseri pozíciók után, a főtitkárság ügyvezetőjeként és új járműprojektek projektmenedzsereként, Alsó-Szászország szülötte 2005-ben a spanyol Seat leányvállalathoz váltott. 2012-től az új járművek piacra dobásához szükséges csoportos beszerzésekért felelt, 2015-től pedig a Volkswagen AG általános képviselője lett. Ugyanebben az évben a VW személygépkocsi márka igazgatótanácsába került. Brandstätter 2021-ben vált ismertté a nagyobb közönség előtt, amikor bejelentette azt a stratégiát, amellyel a VW tömegek számára kívánja alkalmassá tenni az autonóm vezetést. Ezt jelenti a "Trinity" projekt, amellyel a wolfsburgi termelést forradalmasítják. Nagy reményeket fűznek a versenyképességhez, ugyanakkor aggodalmak is vannak a munkahelyekkel kapcsolatban.

Markus Duesmann (52)

A VW prémium leányvállalatának, az Audinak a vezetője pályamódosítást jelent Wolfsburgban: mielőtt a dízelbotrány miatt megrázott négykarikás márka vezérigazgatója lett, a versenytárs BMW beszerzési vezetője volt, előtte pedig a Mercedes anyavállalatánál, a DaimlerChryslernél és a Forma-1-es fejlesztéseknél a Mercedes-Benznél. Markus Duesmann Diessszel egy időben ült a BMW vezérkarában, és ő  csábította el Münchenből. A gépészmérnök a kutatás-fejlesztésért felel a csoport igazgatótanácsában, valamint a Bentley, a Lamborghini és a Ducati motorkerékpár márkákért. A tavaszi koronafertőzés hosszabb szünetre kényszerítette a Duesmannt.

Thomas Schmall (57)

Az üzleti közgazdász, munka- és szervezetpszichológiai szakértő az év eleje óta a cégcsoport technológiai osztályának vezetője. Ő is fiatal kora óta a Volkswagennél dolgozik. Technológiai vezetőként a beszállítói részlegért felel világszerte 75 000 alkalmazottal. A divízió a Volkswagen által kifejlesztett készleteket forgalmazza, és felelős az akkumulátorcellák fejlesztéséért és gyártásáért, valamint a kapcsolódó beszerzésekért, valamint az e-autók töltő- és töltőrendszereiért. A Volkswagen által tervezett hat európai akkumulátorcellás gyár építése is a Schmall felelősségi körébe tartozik. Az igazgatóságba való kinevezését a dolgozók támogatták az egy évvel ezelőtti vezetői vita megoldásában. Bennfentesek szerint viszont kevés esélye van a csoport élére való feljutásra - írja az Österreich című napilap internetes kiadása.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.28
A Continental büszkén jelenti be a második alkalommal megrendezett, fenntartható anyagokra....
2022.01.28
Romániában a kormány csütörtökön a közlekedési szabályok szigorításáról fogadott el rendeletet,....
2022.01.28
A VW vezérigazgatója, Herbert Diess megfertőződött a koronavírussal és karanténban van. A cég....
2022.01.27
Ma már mindent elural a CO2 és az önvezetés, 40 évvel ezelőtt viszont jó üzletnek tűnt beszállni a....
2022.01.27
A Magyar Autóklub közlekedésbiztonsági kampányt indít a vasúti átjáróban történő közúti balesetek....
2022.01.27
A Vitesco autóipari beszállító több nagy megrendelést kapott a gyártóktól: egy milliárdos....
2022.01.27
A kínai Nio márka megnyitotta a 800. akkumulátorcserélő állomását , ezúttal a Hangzhou városban....
2022.01.27
Azt remélik, az új, i20 N alapú hibrid Rally1-es autóval végre az egyéni bajnoki címet is....
2022.01.27
Egy autómentő kisteherautó és egy személyautó csapódott egymásnak valamivel 14 óra után - írja a....
2022.01.27
A miskolci rendőrök előállították a férfit - írja a police.hu. ..