orosz autópiac
Az oroszországi autóeladások az elmúlt hat évben nemcsak abszolút számokban csökkentek évről évre, hanem fokozatosan beszűkült a vásárolható modellek köre is. Erről az "Autostat" elemző ügynökség szakemberei számoltak be.
A statisztikák szerint, míg 2014-ben 442 személygépkocsi- és könnyű haszongépjármű-modellt kínáltak az orosz piacon, addig 2020-ban már csak 309 modellből választhattak a vásárlók. Vagyis az elmúlt hat évben az autógyártók által az orosz vevőknek kínált modellek száma 133-mal, azaz csaknem harmadával csökkent.
A legjelentősebb választékcsökkenés az amerikai márkák esetében érhető tetten. Csaknem felére, pontosan 48 százalékkal szűkítették be oroszországi modellválasztékukat. Idén már csak 21 modellt kínálnak, miközben hat évvel ezelőtt még 40 változatból válogathattak a kliensek.
A japán autómodellek száma is jelentősen, 41 százalékkal esett vissza. 2014-ben még 56 modellel voltak jelen az orosz piacon, 2020-ra azonban ez a szám visszaesett 39-re.
Abszolút számokban mérve az európai márkák vonták ki gépkocsii-modelljeiket a legnagyobb számban az orosz piacról. A 26 százalékos csökkenés azt jelenti, hogy hat évvel ezelőtt 205 európai modell volt jelen az oroszországi autószalonokban, ma pedig már csak 151.
Az orosz autómodellek száma is csökkent kissé: 22-ről 16-ra. A koreaiak a korábbi 33 modell helyett már csak 26-ot kínálnak, a kínai autógyártók pedig 47 helyett csak 39-et.
A tendenciát autópiaci szakértők azzal magyarázzák, hogy az autógyárak a piaci visszaesés közepette igyekeznek optimalizálni a modellcsaládokat – írja a motor.ru orosz autós szakportál.