autósport
2018 januárjában drámai fordulatokon, személyes tragédiákon és váratlan felemelkedésekenát vezetett az út a perui Limából az argentínai Córdobáig. A számos szakaszgyőzelem, a heroikus helytállás és a fáradhatatlan győzni akarás végül meghozta az eredményt, ha nem is a legvégsőt: a Toyota egy második és harmadik hellyel, valamint egy független csapat, az Overdrive Toyota révén további két Top 10-es helyezéssel búcsúzott a negyvenedik Dakartól. Hogy bizonyítsák, kiváló eredményeiket nem a véletlennek köszönhették, a három gyári pilóta: Nászerel-Attija, Giniel de Villiersés Bernhard ten Brinke jövőre is visszatér, hogy a remények szerint megszerezzék a márka első aranyérmét az ikonikus terepralin.
A Toyota és dél-afrikai vezérképviselete 2012 óta működnek együtt a Dakar-ralikapcsán. Az állandóságot Giniel de Villiers pilóta jelenti, aki a kezdetektől fogva minden évben egy Toyota volánja mögött vág neki a világ legkeményebb versenyének. Navigátora ezúttal is a német Dirk von Zitzewitz lesz. A duó korábban már komoly sikereket ért el, többek között 2009-ben megnyerték a versenyt. A dobogós helyek később sem maradtak el, az elmúlt kilenc esztendőben ötször is a legjobb háromban végzett a páros. De Villiers emellett a közelmúltban elnyerte a Dél-Afrikai Cross Country sorozat bajnoki címét is (érdekesség, hogy ebben a bajnokságban 2015 óta minden évben Toyota gépkocsi győzött.)
A második Hiluxban a katari Nászerel-Attija és a francia MathieuBaumel alkotja a csapatot. Ők ketten az elmúlt két évben is a Hiluxszal indultak a Dakar-ralin,illetve megnyerték a három legutóbbi Cross Country Rally Világkupát. Emellett idén –sorrendben ötödször – győztek a szintén nagyon kemény Marokkó-ralin is.El-Attija eddigi dakaros mérlege két arany-, két ezüst- és egy bronzérem, rutinos és eredményes veteránnak számít tehát. A Toyota GazooRacing harmadik egységét a repülő hollandi, Bernhard tenBrinke és MichelPérin alkotja.A 2018-as Dakartól az utolsó előtti versenynapon, az összesített negyedik helyről búcsúzó tenBrinke igazi sötét ló: mindössze 10 éve ralizik, első Dakarján 2012-ben vett részt, ahol rögtön a nyolcadik helyen debütált.