Spanyol autópiac
A Spanyolországban forgalomba hozott gépjárművek száma 11,7%-kal nőtt októberben, ami azt jelenti, hogy immár az egymást követő harmadik hónapban emelkedtek az eladások. Összesen 65 966 gépkocsit értékesítettek, ami azonban még így is 30%-kal elmarad a 2019-es járvány előtti mennyiségtől.
A kereskedők a készlethiánnyal magyarázzák a helyzetet. A félvezetők piacának válsága, a járműgyártási problémák, valamint a gazdasági bizonytalanság hónapok óta bizonytalanná teszi az eladásokat – írja a madridi El País.
A szektor számára jó hír, hogy minden értékesítési csatorna - magánszemélyek, kölcsönző cégek és más, saját járművet üzemeltető vállalkozások - továbbra is jelentős keresletet jeleznek.
A benzinüzemű járművekből értékesítették idén eddig a legtöbbet, a teljes eladások 42,5% százalékát. Ezt követi az új technológiájú járművek csoportja (az elektromos járművektől a hibridekig, beleértve a gázt is), 40%-kal. A dízelek viszont a teljes piac alig 17,5%-át teszik ki.
Az eladások márka szerinti ranglistáját októberben – ahogy egész évben - három ázsiai név, a Toyota, a Kia és a Hyundai vezeti. Őket sújtotta legkevésbé a félvezetők hiánya. A modellek közül októberben a Dacia Sandero, a Hyundai Tucson és a Kia Sportage volt a legkelendőbb.
A piac több mint felét a városi SUV-k teszik ki.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!