Forma-1
Lewis Hamilton
Eddig kétséget kizáróan a Bahreini Nagydíj az év versenye, mivel több előzést láthattunk a futamon, mint az első két versenyen együttvéve. Ahogy várható volt, a két Mercedes külön csatát vívott, a többiek csak a harmadik helyért küzdhettek. Nico Rosberg csak pár méteren át vezette a mezőnyt, mivel Lewis Hamilton a mások Mercedesszel jobban rajtolt, és már az első kanyarban az élre állt. A brit azonban nem tudott elhúzni csapattársától, 10 kör alatt csak 1,3 másodperc előnyt autózott ki előtte. Rosberg az első kerékcserék előtt már előzéssel is próbálkozott, egyszer egy pillanatra az élre is állt, de Hamilton végül mindig visszaverte a támadását. A második etapban a brit el tudott húzni 10 másodpercre tőle, mert eltérő gumi volt az autójukon (Rosberg a lassabb, közepes keveréket használta ekkor). A verseny utolsó 12 körében, egy Safety car periódus után azonban ismét csak méterek választották el őket, ekkor ráadásul Rosberg volt előnyben, mert ekkor az ő autóján volt a nagyobb sebességet engedő lágyabb gumi, ráadásul a DRS-t is használhatta. A német versenyző többször is próbálkozott az előzéssel a célegyenes végén, párszor majdnem összeérték az S-kanyarokban, egyszer leterelte őt Hamilton a pályáról, de még épp a sportszerűség határán innen voltak a manővereik. Végül az előzés nem jött össze számára, és alig egy másodperc hátrányban a második helyen futott be.
Nico Rosberg a bokszban
„Gyilkos verseny volt, a maximumot kellett kihoznom magamból. Az időmérőn elromlott a fékrendszerem, amit a versenyre kicseréltek, ettől nagyon jó lett az autóm egyensúlya, különösen az opciós gumikon. A végén 9,5 másodperces előnyöm vált semmivé a Safety car miatt, nagy fájdalom volt, amikor bejött elém, de nyilván okkal küldték be. Nico nagyon gyors volt az utolsó körökben az opciós gumikon, rendkívül nehéz volt, hogy kívül maradjak a DRS távolságot jelentő egy másodpercen. Nico gyorsabb volt ezen a hétvégén, ezért nem dőlhetünk hátra, ráadásul még sok verseny van hátra. Nagyon szoros volt a verseny, remélhetőleg elég sportszerű voltam a csatákban, és elég helyet hagytam neki” – nyilatkozta a pályafutása 24. győzelmét ünneplő Hamilton a verseny után.
„Nagyon izgalmas verseny volt, remélhetőleg a tv-nézők is élvezték. Bár csalódott vagyok az elmaradt győzelem miatt, pár pozitívumot azért magammal vihetek a következő versenyre. Nagyon intenzív csatákat folytattunk Lewisszal, nagy csata volt, igazán agresszíven vezettünk, minden feltekertünk a maximumra. Olyan sokszor előfordult, hogy már azt hittem, sikerült megelőzni, de aztán valahogy mindig visszajött elém” – mondta Rosberg a leintés utáni interjúban.
Sergio Pérez
A két Mercedes mögött legalább akkora csata zajlott a dobogó harmadik fokáért, mint az első helyen, végül Sergio Pérez (Force India) örülhetett, aki pályafutása során harmadik alkalommal állhatott föl a pódiumra. Mögötte egy másodperccel belül ért be a negyedik helyen a nála frissebb gumikat használó Daniel Ricciardo, aki az utolsó körökben a négyszeres világbajnok csapattársát, Sebastian Vettelt, és másik Force Indiát hajtó Nico Hülkenberget is megelőzte.
Sebastian Vettel az egész futamon műszaki hibákkal küszködött, a motorja gyengébb volt az elvárhatónál, és a 14. körben az állítható hátsó szárnya is elromlott. Ezután a csapat arra utasította, hogy a közvetlenül mögötte haladó csapattársát, Ricciardót engedje el, a német engedelmeskedett is a kérésnek. Később ugyan megint az ausztrál elé került a kerékcserék miatt, de a leintésnél már ismét mögötte volt.
Daniel Ricciardo többször is megelőzte csapattársát, Sebastian Vettelt
Vettelt az utolsó előtti körben Felipe Massa is megelőzte egy pillanatra, de a következő körben a német visszavette a hatodik helyet. A brazil versenyző csalódott lehet a hetedik hellyel, mert a legjobb rajtot ő mutatta be (négyet jött előre), és az első kanyarból már harmadikként gyorsított ki. A két Williams a többi éllovassal ellentétben a három kiállásos stratégiára szavazott, de a Safety car elrontotta a versenyüket: sokáig úgy tűnt, a dobogóra is esélyesek lehetnek, de végül meg kellett elégedniük a hetedik-nyolcadik hellyel.
Mögöttük a két Ferrari fért még be a legjobb tízbe Fernando Alonso, Kimi Räikkönen sorrendben. A finn versenyzőnek volt egy meleg pillanata honfitársával, Bottassal a 31. körben: a gyorsabb Williams megközelítette az egyes kanyar féktávján, olyannyira, hogy majdnem belerohant, de Bottas az utolsó pillanatban elrántotta a kormányt, és lement a fűre, hogy elkerülje az ütközést.
Valtteri Bottas ismét csapattársa, Felipe Massa mögött végzett
Két komoly ütközést azonban így is láthattunk a versenyen, mindkettőnek egy Sauber volt a károsultja: a 13. körben Jules Bianchi ment neki Adrian Sutilnak, amitől a németnek fel kellett adnia a versenyt. A 41. körben a bokszból kihajtó Pastor Maldonado Esteban Gutiérrezt öklelte fel, aki nem is láthatta a közeledő venezuelait. Az ütközésben összeért a két autó kerekeke, ettől a mexikói bukfencezett egyet a levegőben, és utána a pálya szélén állt meg az alaposan összetört autóval. Ekkor küldték be a Safety cart, mivel a Sauber veszélyes helyen ragadt. Szerencsére egyik ütközésben sem sérült meg senki.
Mindkét McLaren feladta a versenyt műszaki hibák (váltó és kuplunghiba) miatt, ami Jenson Buttonnak lehetett különösen fájó, mivel pontszerző helyen haladt pályafutása 250. versenyén.
Végeredmény:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:38m42.743
2. Nico Rosberg Mercedes +1.085s
3. Sergio Pérez Force India-Mercedes +24.067s
4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +24.489s
5. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +28.654s
6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +29.879s
7. Felipe Massa Williams-Mercedes +31.200s
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +31.800s
09. Fernando Alonso Ferrari +32.500s
10. Kimi Räikkonen Ferrari +33.400s
11. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +41.300s
12. Romain Grosjean Lotus-Renault +43.100s
13. Max Chilton Marussia-Ferrari +59.900s
14. Pastor Maldonado Lotus-Renault +1m02.800s
15. Kamui Kobajasi Caterham-Renault +1m27.900s
16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari +1 lap
17. Jenson Button McLaren-Mercedes +2 laps
Kiesők:
Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 40. kör
Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 39. kör
Marcus Ericsson Caterham-Renault 33. kör
Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 18. kör
Adrian Sutil Sauber-Ferrari 17. kör
A világbajnokság állása:
1. Nico Rosberg 61 pont
2. Lewis Hamilton 50
3. Nico Hulkenberg 28
4. Fernando Alonso 26
5. Jenson Button 23
6. Sebastian Vettel 23
7. Kevin Magnussen 20
8. Valtteri Bottas 18
9. Sergio Perez 16
10. Daniel Ricciardo 12
11. Felipe Massa 12
12. Kimi Raikkonen 7
13. Jean-Eric Vergne 4
14. Daniil Kvyat 3
A konstruktőri világbajnokság állása:
1. Mercedes 111 pont
2. Force India-Mercedes 44
3. McLaren-Mercedes 43
4. Red Bull-Renault 35
5. Ferrari 33
6. Williams-Mercedes 30
7. Toro Rosso-Renault 7