Skoda

Hamarosan látható lesz a Skoda látomása

2017.08.30.

A Skoda a szeptember 12. és 24. között megrendezésre kerülő Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatja be az első tisztán elektromos koncepcióautóját, a Vision E tanulmányt, amely már a 3-as szintű önvezetésre is képes.

"A Sanghajban debütált tanulmány formatervét még tovább fejlesztették a világpremier óta. A tanulmány újabb lépést tesz előre a digitális jövő felé vezető úton. A legfeltűnőbb formatervezési megoldás a B-oszlop elhagyása és az ellentétesen nyíló ajtók alkalmazása. A Skoda modellekre jellemző vonás a nagyvonalú térkínálat, a korszerű vezetéstámogató rendszerek sora, illetve számos „Simply Clever” megoldás is" – olvasható a cég közleményében.

A vállalat történetének első tisztán elektromos hajtású, önvezető tanulmányautójának formája merész: az ajtók ellentétesen nyílnak, a négy ülés egyenként kifordítható. Az oldalsó visszapillantó tükör már a múlté, az autó körüli történéseket kamerák képein keresztül követhetjük a képernyőkön. A Vision E tanulmány tudatosan mellőzi a B-oszlopot, ezzel is garantálva a még tágasabb belső térkínálatot.

A vezetőoldali kijelző mellett a műszerfal közepén található a központi érintőképernyős kijelző, amelynek segítségével a vezető és a mellette helyet foglaló utas a Skoda Connect minden lényeges funkcióját és szolgáltatását láthatja és vezérelheti. Emellett minden utas saját képernyővel is rendelkezik. Az érintőképernyőkön keresztül számos kényelmi funkció, mint például a járműinformációk vagy a szórakoztató programok is vezérelhetők. Az okostelefonok indukciós töltését biztosító Phone Box-ot az egyes ajtókba integrálták.

Az infotainment rendszer hang- illetve gesztusvezérléssel is működtethető. A szemmozgás vizsgálat (Eye Tracking) kamerák segítségével figyeli folyamatosan a vezetőt és vizsgálja fittségét, éberségét. A fáradtságérzékelő funkció (Driver Alert) figyelmezteti a vezetőt fáradtság esetén. A VISION E fedélzetén még egy digitális orvos is helyet kapott: a pulzusmérő automatikusan lelassítja a járművet, ha a vezetőnél bármilyen egészségügyi probléma jelentkezik. Számos sorozatgyártású Skoda modellhez hasonlóan a Vision E utasai is állandó összeköttetésben lehetnek a Wi-Fi hotspotnak és az LTE modulnak köszönhetően.

A 4.668 mm hosszú, 1.924 mm széles és 1.591 mm magas Skoda Vision E tengelytávja 2.851 mm. Elektromos motorjai összesen 225 kW (306 LE) teljesítménnyel hajtják a tanulmányautó mind a négy kerekét. Az akár 500 kilométeres hatótáv és a 180 km/órás végsebesség igen figyelemreméltó adat, de a Vision E emellett még az önvezető autózás 3-as szintjét is teljesíti. Ennek megfelelően autópályán önállóan gyorsít, kormányoz, fékez és elkerüli az akadályokat. A Car Park robotpilóta önállóan megkeresi a szabad parkolóhelyet és önállóan beparkol. A Vision E induktívan tölthető lesz.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.29
Koszorúzással emlékezett a Hableány sétahajó öt évvel ezelőtti katasztrófája és a verőcei....
2024.05.29
A legendás Claus Luthe járműtervező – szó szerint – krimibe illő története. ..
2024.05.29
Tovább növelte árbevételét a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2023-ban, az előző évi,....
2024.05.29
A Rimac főnöke szerint az ügyfelek már nem akarnak elektromos hiperautókat venni. ..
2024.05.29
Szentlőrinc térségében forgalmi akadályra kell számítani – jelentette az Országos....
2024.05.29
Ideális megoldás lenne az automobilizmus gondjaira a hidrogénhajtás, mert nem szennyezi a....
2024.05.29
Egyszerre két, párhuzamos kutatási és fejlesztési projektet indít útjára a Toyota. Az egyikben a....
2024.05.29
Az elmúlt években hatalmas változáson ment keresztül a gyári első szerelés (original equipment, OE....
2024.05.29
Két kerékpáros ütközött össze Debrecenben, egyikőjük súlyos sérüléseket szenvedett. ..
2024.05.29
Befejeződött a Hungaroringen zajló munkálatok első üteme, amely során látványos változáson esett át....