felszerelés
A rendszer sorozatgyártásáról a kedvező frankfurti fogadtatás után döntött a Honda vezetősége; Toshiaki Mikoshiba, a Honda Motor Europe elnöke a márka kutatási és fejlesztési osztályát, valamint a kiegészítőkért felelős részleget kérte fel a konstrukció kidolgozására.
A speciális kerékpártartó első sorban országúti kerékpárosoknak készül, biztos rögzítést garantálva a váznak és a kiszerelt első keréknek. Ez a szállítási mód praktikus és biztonságos, ugyanakkor megóvja a bringát az időjárás viszontagságaitól és a tolvajoktól. A karosszérián belüli kerékpárszállító-rendszer másik nagy előnye, hogy nem nő a jármű üzemanyag-fogyasztása, így a Civic Tourer továbbra is minden idők egyik legtakarékosabb személyautójaként szállíthatja utasait, és persze a bringákat. Különleges képességeit bizonyítja a tavaly megszerzett GUINNESS WORLD RECORDS™-cím is*.
Maga a tartókonzol igazi mérnöki műremek, hiszen messzemenőkig kihasználja a Civic Tourer kategóriaelső befogadóképességű csomagterét, illetve az üzemanyagtartály rendhagyó elhelyezésben rejlő lehetőségeket. Az alumíniumsíneket a padlósík alatt kialakított mélyedésben rögzítették a mérnökök, ezeken csúszik a két tartókonzol, amelyek végén T-alakú rögzítőkeret fogja közre a kerékpárok villáját. Menet közben a hátsó kerék a lehajtott második üléssoron pihen, míg a kiszerelt első kerék a sínek mellett kialakított tárolórekeszben kaphat helyet. Ráadásként egy-egy hevedert is biztosít a Honda, ezekkel a csomagtartóban található tartófülekhez is kiköthetők a drótszamarak.