modellautó
Szerző: Kiss László
Nevezhetjük crawlernek, triál autónak, nagyon sok féleképpen hívják. Ennél a vezetési stílusnál sok olyan dologra kell figyelni, mint például hol van a kocsi súlypontja, melyik az a határ ameddig megtudjuk úgy dönteni a járművet hogy ne billenjen át, milyen íven tudunk fordulni, szóval megfontoltan kell vezetni. A Maverick Scout 1:10 méretarányú autója ezen a téren egy nagyon jó választás. Már a dobozán lévő kép is figyelemfelkeltő, ahogyan a Scout éppen egy sziklára „mászik” föl. A doboz tetőt leemelve egy magas építésű, fura kinézetű járművel találkozunk. A csomagban megtaláljuk még a 2 csatornás 2,4Ghz-es távirányítót, a hálózati akkutöltőt, a 2000mAh 7,2v-os NiMH akkumulátort, valamint egy használati útmutatót. Az autó összeszerelt állapotban érkezik hozzánk, összeszerelést nem igényel.
A karosszériát négy darab sasszeg rögzíti az alvázra. A kaszni alatt találhatóak az elektronikai egységek, a vevő valamint a motorfordulatszám szabályzó, ami vízálló. Ha víz közelben játszunk, esetleg nedvesség éri a vezérlőt, akkor nem lesz baja. Amikor kezünkbe vesszük a járművet, feltűnő hogy milyen nagy kitérése van a futóműnek. Az első és a hátsó hidak négy-négy alu lengőkaron keresztül csatlakoznak a „V” alakú oldalvázhoz. A zárt differenciálműves hidakat négy darab olajos teleszkóp szorítja a talajhoz. A kormányzásról egy 9kg-os fémfogaskerekes szervo gondoskodik, ami az első tengelyen helyezkedik el. A jó kormányozhatóságot segíti a rövid kormány rudazat, emiatt nem lesz nyúlós az irányítás, hanem közvetlen.
Az alváz közepén elhelyezett motor illetve áttételház két darab kardánnal hajtja a két tengelyt, amin 2,2 colos beadlock-os kerekek találhatók. A beadlock-os kerekek előnye hogy a gumi nem ragasztva van a felnire, hanem a gumik peremét egy fémgyűrűvel, és csavarokkal rögzítik a felnire. Így gyakorlatilag roncsolás nélkül cserélgethetjük a gumikat a felnin, a terephez megfelelően. Ezzel a szettel teljes mértékben el tudunk indulni a crawler-zés rögös útjain. Elsőnek a 7,2V-os akkut kell feltölteni. Nagyjából 7 órás töltés szükséges a teljes töltöttséghez. Az üzemidő hozzávetőlegesen fél óra. A távirányítóba behelyeztük a 4 darab AA ceruzaelemet, az akkut az autóba, és máris nekivághatunk sziklás terepnek. Minden megvan benne, amivel elsajátíthatjuk az első lépéseket.
Aki a sebesség megszállottja az is nyugodtan kipróbálhatja ezt a lassú járgányt, nem fog benne csalódni. Az izgalom itt is ugyanúgy megmarad, csak nem a gyorsaság, hanem a pontos, és megfontolt irányítás miatt.