ICDP
Az egyik jelentős autógyártó már kísérletezik olyan lízing lehetőségekkel, amik majdnem a jármű teljes élettartamát lefedik az új- és használtautó lízing integrálásával. Az értékesítők olyan konstrukciókat ajánlanak ügyfeleiknek, mellyel 2 év használat után átülhetnek egy másik új autóba, és hasonló, két éves ciklussal kalkuláló ajánlatokat tesznek az idősebb autóra vágyóknak is.
Carcodeal
Manapság jellemzően a cél a flotta lecserélése és a megmaradt autók eladása közötti idő lerövidítése, ami fokozza a versenyt és ezáltal javul a flották menedzselése, valamint új nagybani kereskedelmi csatornák is létrejöhetnek ezáltal. A gyártókat és a lízing vállalatokat központi leltár nyilvántartás és a modern folyamat-menedzsment segíti az autók elérhetőségének javításában, a készletek menedzselésében és az autók újraeladásában. Esetükben kulcsfontosságú kell találni az egyensúlyt a gyorsabb átfutási idő és a fokozott viszonteladási árak között.
Több, saját használtautó-eladási csatornával rendelkező autógyártó keresi a további lehetőségeket a változó piacon. Bár a használtautó-piacot továbbra is az aukciók és online kereskedelmi oldalak mozgatják, a gyártók, lízingcégek és aukciós oldalak egyaránt keresik az olyan modern megoldásokat, amik segítenek feltárni az autó teljes életciklusában rejlő lehetőségeket.
UK Car Auctions
Mindez kezdődhet például az új- és használtautó vásárlók számára adott ajánlatok árazásának és „célzásának” szinkronizálásával, a megfelelő kapcsolódási pontok és elérhető autók összekapcsolásával. Ahogy mindig, itt is a technológia lehet az, ami megváltoztatja a gyakorlatot, ahogy az autók egyre több információt oszthatnak meg a gyártókkal, az ügyfelek közelebb kerülnek a vállalathoz, ami – főleg hosszútávon - megkönnyíti az ajánlatok hatékonyabb célzását.
Régen az autókat megtervezték, megépítették majd eladták és – ez persze vitatható – a gyártók mondhatni „elfelejtették” az eladott autót. Az autók újraeladása a lízinglehetőségekkel kombinálva, a profi ügyfélmenedzsment és a modern technológiák segíteni fogják a gyártókat abban, hogy az autó bevételt jelentsen számukra ne csak eladáskor, hanem teljes életciklusa során.
Book Keeping
Ugyanakkor a használtautók flottapiacra való bevonása rögtön megkérdőjeleződik, ha figyelembe vesszük, hogy ez lelassíthatja az eszközök megtérülését, likviditási problémákat okozva. Így a használtautó-flották menedzselése kulcsfeladat lehet a jövőben. Ha az eszközállományt és a financiális lehetőségeket tekintjük, nyilvánvaló, hogy számos autógyártónak több forrása van az utakon, mint a gyárban vagy a fejlesztői részlegen. Továbbra is kérdés, hogy az autógyárak akarnak-e előállítóból szolgáltatóvá válni, de ha ők meghátrálnak, biztosak lehetünk benne, hogy a független harmadik felek, mint a lízing és bérautó vállalkozások vagy más, modern mobilitási szolgáltatások örömmel töltik be a keletkező űrt.
A cikk forrása Ben Waller ICDP publikációja.