GMC
Duncan Aldred, a GMC globális alelnöke azt az álmot fogalmazta meg, hogy az autógyártó új elektromos Sierrája eladásokban le fogja körözni a nagy vetélytársakat, beleértve a Fordot, a Teslát és a Riviant.
A GMC Sierra EV épphogy elérhetővé vált a vásárlók számára, miközben a legnagyobb riválisai, köztük is elsősorban a Chevrolet Silverado EV ilyen tekintetben tetemes lépéselőnyben van, ráadásul elektromos létére bronzérmes lett az idén a pickupok kategóriájában Év Autója rangos észak-amerikai megmérettetésen (NACTOY). A Ford Super Duty a negyedik egymás utáni évben vitte el a pálmát, de ez az autó fosszilis energiahordozókon él.
Chevy „istállótársa” azonban azzal számol, hogy a Sierra pozicionálása prémium kategóriásként elegendő a megkülönböztetést jelent ahhoz, hogy az egekbe szökjenek az eladások, és lekörözze a vetélytársait.
Igaz, ami igaz, a GMC Sierra EV belül „plüssebb” a versenytársainál, nagyobb a kijelzője, illetve, ami a legfontosabb, néhány szuperfejlett és egyedi funkciója az alapfelszereltséghez tartozik, például a ténylegesen nullkezes „super cruise” mód, vagy a „crab walk”, amely néhány fok erejéig azonos szögbe állítja az első és hátsó kerekeket, lehetővé téve az átlós mozgást (ezt a fejlesztést először az elektromos Hummereken mutatta be a GMC). Mindazonáltal a Silverado és a Sierra elektromos autók is ugyanazzal az EPA-besorolású 440 mérföldes (708 km-es) hatósugárral rendelkeznek, valamint azonos teljesítménnyel, legfeljebb 753 lóerővel és mintegy ezer newtonméteres forgónyomatékkal.
A GM-en belüli verseny mellett némi fejtörést okozhat a második negyedév értékesítési sztárja, a Tesla Cybertruck. Annak ellenére, hogy a két autó nagyjából ugyanannyiba kerül, a GMC arra számít, hogy a vásárlók a Sierra EV mellett teszik le voksukat. A CNBC-nek nyilatkozva Aldred azzal érvelt, hogy a Cybertruck-rendelések 70 százaléka a meglévő Tesla-tulajdonosoktól érkezett, ezzel szemben a Sierra-foglalások körülbelül 80 százalékát nem GMC-tulajdonosok adták le, vagyis az elektromos teherautó vonzza az új vásárlókat.
A GMC azzal számol, hogy az eladások nagy lendületet vesznek, miután nemsokár bemutatják a Sierra EV alacsonyabb árú modelljét. Egyelőre csak a százezer dolláros Edition 1-et forgalmazzák.