New York-i Autószalon
A felfrissített Mercedes-Benz ML a New York-i Autószalonon mutatkozik be, immár Mercedes-Benz GLE néven. Az Audi Q7 és a BMW X5 ellenfelének számító SUV értékesítése nyáron kezdődik meg Európában. A kocsi orrát a nemrég bemutatott GLE Coupéhoz igazították, hogy jobban illeszkedjen a márka új formatervezési irányzatába, viszont a farához alig nyúltak. Bekerült a kocsiba a 7 colos, középkonzol tetején trónoló képernyő, a COMAND menürendszert pedig már az érintésérzékeny új kezelőfelülettel kell használni, ami a C-osztályban debütált.
A legnagyobb újdonságot a motorháztető alatt kell keresni, megjelent ugyanis egy új, hibrid változat, amely a GLE 500e 4MATIC nevet kapta. A háromliteres, 333 lóerős turbós, benzines V6-osnak egy 116 lóerős villanymotor segít be a hajtásba, így a kombinált rendszerteljesítmény eléri a 442 lóerőt. Az erőt a hétfokozatú automatikus váltó továbbítja a négy kerék felé, a vezető négyféle üzemmód (Hybrid, E-Mode, E-Save, Charge) közül választhat. Tisztán elektromos hajtással a kocsi 30 kilométert tud megtenni, a legnagyobb sebesség ilyenkor 130 km/h-ra korlátozódik. A hibrid GLE kombinált átlagfogyasztása mindössze 3 liter az európai mérési ciklus szerint.
Természetesen hagyományos motorokkal is meg lehet vásárolni a GLE-t, az erőforrások fogyasztását átlagosan 17 százalékkal csökkentették, a legtakarékosabb a 2,1 literes, 204 lóerős négyhengeres biturbó dízelmotor a maga 5,28 literes átlagfogyasztásával. Vannak erősebb motorok is, a háromliteres, egyturbós dízel 258, a háromliteres turbós V6-os benzines 333, a GLE 500 turbós V8-asa 435 lóerőt ad le. Még ez sem jelenti a csúcsot, ott ugyanis a GLE 63 AMG 5,5 literes biturbó V8-asa trónol 557, illetve az AMG S változatban 585 lóerővel. Minden modell összkerék-meghajtású, a benzinesekhez még a régi hétfokozatút, a dízelekhez már az új kilencfokozatú automatikus váltót társítják.