Franciaország
A franciaországi autóreklámok egyfajta antireklámot is tartalmazni fognak, amelynek célja, hogy a franciák az autók helyett a kerékpárt vagy a gyaloglást válasszák, amikor csak lehet.
A France24 beszámol az autóhirdetések reformjáról a francia televízióban. A helyi hatóságok három lehetőséget kínáltak az autógyártóknak az "alternatív" reklámozásra. Az új szabályok 2022 márciusában lépnek hatályba.
A hatósági előírások szerint az autó hirdetésében meg kell említeni a tömegközlekedést, a kerékpárt vagy a gyaloglást a személyszállítás alternatívájaként. A reklámokban pedig minden egyes modell esetében meg kell említeni, ha káros anyagokat bocsátanak a környezetbe.
Sőt, az új szabályok nemcsak az autók tévében történő reklámozására válnak kötelezővé, hanem nyomtatott formában és az interneten is.
A kezdeményezés indítványozói szerint egy ilyen reform arra késztetheti a franciákat, hogy az autóval szemben környezetbarátabb alternatívát válasszanak.
Maguk az autógyártók már nyilatkoztak az ügyben. Többségük kész elfogadni az új követelményeket. Mint ismert, 2028-tól Franciaországban meg akarják tiltani azoknak az autóknak a reklámozását, amelyek kilométerenként több mint 123 gramm CO2-t bocsátanak ki a légkörbe. A tilalom sok népszerű crossovert érinthet.
Franciaországban egyébként is több jelentős kezdeményezés indult az autóforgalom csökkentése érdekében. Egy évvel ezelőtt jelentették be, hogy a párizsi Champs-Élysées 2030-tól autómentessé válik, miután jóváhagyták a francia főváros leghíresebb sugárútjának átépítési projektjét. Eszerint Párizs szívében megszűnik az autóforgalom, s az aszfaltozott felületek helyét hatalmas zöld park veszi majd át.
Párizs soha nem rejtette véka alá azt a törekvését, hogy a „kerékpárbarát” európai metropoliszok fővárosává váljon, leszorítva a dobogóról az olyan, hagyományosan a kerékpárosok Paradicsomának számító városokat, mint Amszterdam vagy Koppenhága.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!