aukció

Forma 1-es Ferrari 3 milliárdért?

2024.07.13.

A hely szelleme is számít, Monacóban vagyonokat ért a legolcsóbban elárverezett Formula versenyautó is.

Miniállam, maxi gazdagság, izgalmas futamok és licitek helyszíne, ahol kétévenként tartanak autós árveréseket. Sok egyéb különleges utcai sportkocsi mellett most egykori Forma 1-es pilóta kollekciója is kalapács alá került.

Grand Prix de Monaco Historique and RM Sotheby’s és a Ferrari Beverly Hills, Sotheby’s közösen állított ki 115 árverésre szánt darabot a Grimaldi Forum csarnokban. A kétnapos licit legizgalmasabb tétele Jody Scheckter F1-es világbajnok 12 autója volt, mind elkelt, igaz, nagy szórások voltak az árakban. Hogy mennyire szorult rá autóinak eladására az 1979-es világbajnok, arról nincs információnk, ami biztos, hogy az 1972-tól 1980-ig versenyző dél-afrikai F1 pilóta jelenlegi üzletemberként tengeti életét.

A kollekció legolcsóbbja 80 ezer euróért kelt el, az 1973-as Rondel Motul M1-es gép Ron Dennis első tervezése volt, ezzel egy szezont versenyzett Jody Scheckter és Tom Pryce.

Az 1972-es McLarent Ralph Bellamy tervezte és Scheckter már az első évadban nyert vele, a gép leütési ára 172,5 ezer euró volt.

Több mint háromszorosát érte a monacói aukción a Patrick Head által tervezett 1977-es Wolf WR1-es gép, mellyel Schekter már F1-es debütáló évében második lett a VB-n a ferraris Lauda mögött. Az arany-kék színű autót elsőként intették le Argentínában, Monacóban és Kanadában.

Több mint egymillió eurót ért a hatkerekű Tyrell P34-es, mely a csapat tartalékautója volt, ilyennel nyerte meg Scheckter az 1976-os F1 Svéd GP-t.

Magyar pénzre átszámolva több mint hárommilliárd forintnyi összegért( 7,655 millió Euró) kelt el az Ferrari 312 T4, mellyel Jody Scheckter 1979-ben világbajnoki címet szerzett. A gép nem csak ezért történelmi darab, hanem azért is, mert más nem vezette, miután a pilóta megvásárolta, ráadásul ez az utolsó maranellói autó, mely Enzo Ferrari életében egyéni VB-címet nyert.

Része volt még a pilóta árverési kollekciójának egy Alfa Romeo GTA, egy McLaren Elva és egy Lamborghini Countach LPI 800-4.

A pilóta kollekcióján kívül is sok kincs talált gazdára. Volt olyan autó, amibe mérete miatt nem lehet beülni, mert csak szélcsatorna tesztekre szánt makett, ennek ellenére a ritkaságnak számító Ferrari Speedform 2:5 méretarányú, kézileg festett famodell 240 ezer euróért kelt el. A ritka darab fontos része volt a sikeres Ferrari 488 Pista Piloti Ferrari modell fejlesztésének.

Eddig ez az egyetlen, melyet a Ferrari’s Special Projects részleg árverésre adott, mely a szélcsatorna vizsgálatokhoz nyolc ilyet készített, erre az aukciós tételre csak Ferrari VIP tagok licitálhattak.

Igazán ritka darab a 92 ezer euróért elkelt 1962 Bentley S2 Continental Drophead Coupé, melyet a norvég Vilhelm Koren tervei alapján a legendás brit Park Ward cég épített. A 65 gyártott Continental tökéletesre restaurált egyetlen bal-kormányos modellhez gazdag szakirodalom és bőséges sajtómegjelenés is járt.

A BC105LCZ alvázszámú Bentley első tulajdonosa J.J. Frankel volt, aztán a floridai Nyugat-Palm Beachben élő hölgy, G.B. Taylor 1976-ig birtokolta, majd eladta a helyi a Rolls-Royce tulajdonosok egyik klubtagjának, Harold Crossmannak, aki 1987-ben egy alapítványra hagyta.

Igazi ritkaság a rali királyautója az 1985-ös Audi Sport quattro S1 E2, mellyel 1986-ban a Portugál Rallye-n indult a kétszeres WTC bajnok Walter Röhrl, majd 1989-től 1990-ig megnyerte a Bajnokok kupáját. A húsz darabos sorozatból a WAUZZZ85ZGA905018-as alvázszámú Audi 635 ezer euróért kelt el.

Ilyennel versenyzett a WRC bajnok Björn Waldegård, Ari Vatanen, Hannu Mikkola, Stig Blomqvist, Timo Salonen, Juha Kankkunen, Miki Biasion, Carlos Sainz és Michèle Mouton.

Több mint egymillió euróért kínálták, de nem kelt el a 2022-es, 6 ezer kilométert futott McLaren Elva modellt, melyből 149 készült. A német forgalmi engedélyes és SBM26ACB3NW000001 alvázszámú ritka sportkocsit 4 literes, dupla turbós, 804 lóerős motor hajtotta.

Egymillió eurót remélt gazdája a Pinin Farina formatervezésű 1949-es Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Cabrioletért is. Eladója nyakán maradt a Scaglietti tervezésű és az 1960-as genfi autószalonra kreált showcar, az egyedi Ferrari 250 GT SWB California Spidert az aukció előtt még 16-18 millió euróra értékeltek.

Fotók: Grand Prix de Monaco Historique and RM Sotheby’s és a Ferrari Beverly Hills, Sotheby’s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....