aukció

Forma 1-es Ferrari 3 milliárdért?

2024.07.13.

A hely szelleme is számít, Monacóban vagyonokat ért a legolcsóbban elárverezett Formula versenyautó is.

Miniállam, maxi gazdagság, izgalmas futamok és licitek helyszíne, ahol kétévenként tartanak autós árveréseket. Sok egyéb különleges utcai sportkocsi mellett most egykori Forma 1-es pilóta kollekciója is kalapács alá került.

Grand Prix de Monaco Historique and RM Sotheby’s és a Ferrari Beverly Hills, Sotheby’s közösen állított ki 115 árverésre szánt darabot a Grimaldi Forum csarnokban. A kétnapos licit legizgalmasabb tétele Jody Scheckter F1-es világbajnok 12 autója volt, mind elkelt, igaz, nagy szórások voltak az árakban. Hogy mennyire szorult rá autóinak eladására az 1979-es világbajnok, arról nincs információnk, ami biztos, hogy az 1972-tól 1980-ig versenyző dél-afrikai F1 pilóta jelenlegi üzletemberként tengeti életét.

A kollekció legolcsóbbja 80 ezer euróért kelt el, az 1973-as Rondel Motul M1-es gép Ron Dennis első tervezése volt, ezzel egy szezont versenyzett Jody Scheckter és Tom Pryce.

Az 1972-es McLarent Ralph Bellamy tervezte és Scheckter már az első évadban nyert vele, a gép leütési ára 172,5 ezer euró volt.

Több mint háromszorosát érte a monacói aukción a Patrick Head által tervezett 1977-es Wolf WR1-es gép, mellyel Schekter már F1-es debütáló évében második lett a VB-n a ferraris Lauda mögött. Az arany-kék színű autót elsőként intették le Argentínában, Monacóban és Kanadában.

Több mint egymillió eurót ért a hatkerekű Tyrell P34-es, mely a csapat tartalékautója volt, ilyennel nyerte meg Scheckter az 1976-os F1 Svéd GP-t.

Magyar pénzre átszámolva több mint hárommilliárd forintnyi összegért( 7,655 millió Euró) kelt el az Ferrari 312 T4, mellyel Jody Scheckter 1979-ben világbajnoki címet szerzett. A gép nem csak ezért történelmi darab, hanem azért is, mert más nem vezette, miután a pilóta megvásárolta, ráadásul ez az utolsó maranellói autó, mely Enzo Ferrari életében egyéni VB-címet nyert.

Része volt még a pilóta árverési kollekciójának egy Alfa Romeo GTA, egy McLaren Elva és egy Lamborghini Countach LPI 800-4.

A pilóta kollekcióján kívül is sok kincs talált gazdára. Volt olyan autó, amibe mérete miatt nem lehet beülni, mert csak szélcsatorna tesztekre szánt makett, ennek ellenére a ritkaságnak számító Ferrari Speedform 2:5 méretarányú, kézileg festett famodell 240 ezer euróért kelt el. A ritka darab fontos része volt a sikeres Ferrari 488 Pista Piloti Ferrari modell fejlesztésének.

Eddig ez az egyetlen, melyet a Ferrari’s Special Projects részleg árverésre adott, mely a szélcsatorna vizsgálatokhoz nyolc ilyet készített, erre az aukciós tételre csak Ferrari VIP tagok licitálhattak.

Igazán ritka darab a 92 ezer euróért elkelt 1962 Bentley S2 Continental Drophead Coupé, melyet a norvég Vilhelm Koren tervei alapján a legendás brit Park Ward cég épített. A 65 gyártott Continental tökéletesre restaurált egyetlen bal-kormányos modellhez gazdag szakirodalom és bőséges sajtómegjelenés is járt.

A BC105LCZ alvázszámú Bentley első tulajdonosa J.J. Frankel volt, aztán a floridai Nyugat-Palm Beachben élő hölgy, G.B. Taylor 1976-ig birtokolta, majd eladta a helyi a Rolls-Royce tulajdonosok egyik klubtagjának, Harold Crossmannak, aki 1987-ben egy alapítványra hagyta.

Igazi ritkaság a rali királyautója az 1985-ös Audi Sport quattro S1 E2, mellyel 1986-ban a Portugál Rallye-n indult a kétszeres WTC bajnok Walter Röhrl, majd 1989-től 1990-ig megnyerte a Bajnokok kupáját. A húsz darabos sorozatból a WAUZZZ85ZGA905018-as alvázszámú Audi 635 ezer euróért kelt el.

Ilyennel versenyzett a WRC bajnok Björn Waldegård, Ari Vatanen, Hannu Mikkola, Stig Blomqvist, Timo Salonen, Juha Kankkunen, Miki Biasion, Carlos Sainz és Michèle Mouton.

Több mint egymillió euróért kínálták, de nem kelt el a 2022-es, 6 ezer kilométert futott McLaren Elva modellt, melyből 149 készült. A német forgalmi engedélyes és SBM26ACB3NW000001 alvázszámú ritka sportkocsit 4 literes, dupla turbós, 804 lóerős motor hajtotta.

Egymillió eurót remélt gazdája a Pinin Farina formatervezésű 1949-es Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Cabrioletért is. Eladója nyakán maradt a Scaglietti tervezésű és az 1960-as genfi autószalonra kreált showcar, az egyedi Ferrari 250 GT SWB California Spidert az aukció előtt még 16-18 millió euróra értékeltek.

Fotók: Grand Prix de Monaco Historique and RM Sotheby’s és a Ferrari Beverly Hills, Sotheby’s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.24
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2025.04.24
Járműkiállítás, tesztvezetés és vezetett túra is várja látogatókat szombaton 10 és 16 óra között a....
2025.04.24
A kaliforniai székhelyű elektromos járműgyártó, a Lucid felvásárolja az ugyancsak amerikai, ....
2025.04.24
Bárhogy is alakul a következő Miami Nagydíj Lando Norris számára, garantáltan nem fog úgy kirúgni a....
2025.04.24
A Mercedes-Benz  bemutatta az új, eArocs 400 többfunkciós elektromos teherautóját, amelyet....
2025.04.24
A meglévő, kipróbált rendszereket vadonatúj technológiákkal ötvöző, a jelenből formai és....
2025.04.24
A világ autóipara átalakuláson megy át, két fontos változás zajlik egy időben. Egyre nagyobb teret....
2025.04.24
Az Európai Unióban éves összevetésben 1,9 százalékkal csökkent az eladott új autók száma az idei....
2025.04.24
Az elektromos Inster hónapokkal ezelőtti beharangozása után a Hyundai hazai képviselete újabb....
2025.04.24
A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év hasonló....