Ford
A Ford Motor Company március 10-én jelentette be, hogy dollármilliárdokat fektet be az európai működésének átalakítására. A gyártó közleménye szerint a cél a költségek csökkentése és a versenyképesség növelése az "Öreg Kontinensen".
A 4,4 milliárd eurós befektetést részben a Ford-Werke gyárai kapják meg, hogy csökkentsék a gyártási költségeket. A német leányvállalat a források egy részét egy "többéves tervhez" is felhasználja majd - főként a folyamatban lévő szerkezetátalakítási erőfeszítések támogatásának érdekében.
"Ahhoz, hogy hosszú távon sikeresek legyünk Európában, folytatnunk kell a struktúránk egyszerűsítését, a költségeink csökkentését és a hatékonyságunk növelését" - mondta John Lawler a Ford Motor Company alelnöke.
Az új beruházási és üzleti terv fel fogja váltani a Ford mecénási nyilatkozatát is Németországban, amelyben az amerikai vállalat garanciát vállal a német leányvállalat minden kötelezettségéért. Németország legnagyobb szakszervezete, az IG Metall szerint pedig a helyettesítő nyilatkozat lehetővé teheti, hogy a Ford-Werke csődbe menjen az elkövetkezendő néhány évben.
"A cél az, hogy a lehető legszörnyűbb módon nyomást gyakoroljanak az üzemi tanácsra annak elérése érdekében, hogy beleegyezzenek a tervezett működési változtatásokba" - áll a szakszervezet sajtóközleményében. Az IG Metall szerint a gyártó 2900 munkahelyet szüntetne meg elsőként a kölni üzemében, azonban ezt a lépést 2032-ig biztosan nem tehetik meg.
Képek forrása: Ford
A márkának sürgősen ki kell találnia valamit, hogy megfordítsa a jelenlegi helyzetét az európai piacon. A Ford 2024-ben 87.174 autóval kevesebbet adott el, mint 2023-ban, amivel negatív rekordot állított fel, míg piaci részesedése 4 százalékról 3,3 százalékra csökkent. A folyamatok nem meglepőek, ha figyelembe vesszük, hogy a cég az utóbbi években megszüntette a Mondeót, a Fiestát, és a Ká-t is, idén pedig a Focuson a sor.
A crossoverek, az SUV-k és a haszongépjárművek mellett így a Mustang maradt a Ford egyetlen autója Európában. A két Európában kínált elektromos modellje - a Capri és az Explorer - sem fogy az előre eltervezett mértékben, ez pedig annak is betudható, hogy mindkét autó szorosan kapcsolódik a Volkswagen-modellekhez, amelyekkel ugyanazt a platformot használják. A tavalyi, elektromos járműveket érintő piaci részesedés-csökkenés pedig még tovább rontotta a cég helyzetét.