Ford

A Ford Edge olyan, mint egy óriási, zajkioltó fülhallgató

2015.12.04.

Az új SUV Aktív Zajkioltó rendszere olyan hanghullámokat bocsát ki, melyek kioltják a nem kívánatos hangokat az utastérben, például a motorhangot, a sebességváltó és a menetszél zaját.

Akár az üzleti célú repülőutakon mérséklik a háttérzajt, akár egy vonaton csillapítják az utasok zajongását, a zajkioltó fejhallgatók sok millió ember számára teszik élvezetesebbé és csendesebbé az utazást. A Ford most ugyanezt az elgondolást alkalmazza autóiban.

A Ford Aktív Zajkioltó rendszere három, az utastér stratégiai pontjain elhelyezett mikrofon segítségével érzékeli a motor és a sebességváltó felől érkező nemkívánatos zajokat. A rendszer az audiorendszeren keresztül bocsát ki ellentétes fázisú hanghullámokat – anélkül, hogy az hatással lenne a zene vagy a beszélgetés hangerejére. A rendszer rögzíti az autóvezető és a jármű viselkedését, és felkészül ezekre – például amikor a vezető alacsonyabb sebességfokozatban gyorsít.

“Akár kedvenc lejátszási listánkat hallhatjuk, akár egy rádióállomást, vagy egyszerűen csak meg akarunk feledkezni a modern élettel járó feszültségekről, a hangélmény – és ugyanennyire a csend is – alapvető része az élvezetes autózásnak” - mondta Dr Ralf Heinrichs, a Ford Európa zaj- és rezgéserősségi főmunkatársa. “Az Aktív Zajkioltó rendszerrel felszerelt vadonatúj Ford Edge nagyobb kényelmet kínál az autóvezetők számára, kevesebb zavaró hatás mellett.”

Az új Ford Edge SUV modellben számos, a hangminőség javítását szolgáló innováció működik, s az Aktív Zajkioltás e komplett rendszer részét képezi. Ugyancsak az autó halk működését biztosítja az akusztikus üvegezés, ami javítja a szélvédő és az első ablakok hangszigetelő tulajdonságait. Az üvegben az emberi hajszálnál is vékonyabb, különleges akusztikus réteg csökkenti az ablakoszlopok körül áramló menetszél zaját.

“A zaj zavaró tényező, és csökkenti az autóvezető mentális frissességét, ami a figyelem lanyhulását és stresszt eredményez,” mondta el Dr John Cartwright, a Ford of Britain főorvosa. “A hajtásláncból származó nemkívánatos zajok kiküszöbölésével a Ford segít vásárlóinak, hogy csendben és nyugalomban utazhassanak”.

A vadonatúj Ford Edge

A nagyméretű SUV kétféle motorral jelenik meg az európai márkakereskedésekben: az egyik a hatfokozatú manuális sebességváltóval párosított 180 lóerős, 2,0 literes TDCi blokk, a másik pedig a hatfokozatú PowerShift automata sebességváltóval összekapcsolt 210 lóerős, 2,0 literes TDCi biturbó dízel. Az Auto-Start-Stop technológia alkalmazásának köszönhetően mindkét erőforrás üzemanyag-fogyasztása 5,8 l/100 km.

Az Edge alapfelszereltségének az Intelligens Összkerékhajtás is része lesz, ami észrevétlenül vált a két- és négykerékhajtás közt, biztonságosabb tapadást nyújtva, különösen a csúszós útfelületeken.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.28
Ritkás járműpark szovjet matuzsálemekkel, autóipar kínai klónokkal és globális modellekkel. ..
2024.09.28
A gyors bővülés időszaka után 2023-ban az elektromos autók értékesítésének növekedése lelassult. A....
2024.09.28
Életmentő lehet, ha tudjuk, mit jelent.   ..
2024.09.28
A HUN-REN-ELTE Összehasonlító Etológiai Kutatócsoport és a Debreceni Egyetem szakemberei azt....
2024.09.28
A júliusi zalaegerszegi tesztüzem után nyár végén Szegedre érkezett a BYD első, Magyarországon....
2024.09.28
A győri Széchenyi István Egyetem másodízben rendezte meg partnereivel az egy éve hagyományteremtő....
2024.09.28
– „Tenni jó” – mondta és cselekedte egy időben több, mint száz Audis munkatárs az elmúlt hétvégén....
2024.09.28
A CEE Forum for the Automotive Transition 2024 Konferenciát 2024. október 2-án rendezik meg a....
2024.09.28
A Rally1-es pilóták közül csak egy kiesés volt, az első öt helyezett 14 másodpercen belül van hat....
2024.09.28
Az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető oldalán, Biatorbágy térségében korábban felborult egy....