vasúti közlekedés korszerűsítése
Fónagy János szerint elérendő mintaként szolgál a német vasúthálózat, amely tömegméretekben a legmegbízhatóbb Európában, a legjobban szolgálja ki az utasokat. Kifejtette, hogy 2010-ben egy lepusztult, háború utáni vasút volt Magyarországon, megszüntetett pályákkal, több mint 300 milliárd forint adóssággal, szétzilált szervezeti intézményrendszerrel, eladott teherszállító üzletággal.
Flirt motorvonat Kápolnásnyéken
Öt év alatt a magyar reformok hatására a vasútnak átlátható egységes szervezeti rendszere lett, csaknem 380 kilométer vasúti pályát korszerűsítettek, több tucat motorvonatot állítottak forgalomba, továbbá 2010 óta munkabéke van, a vasutasok jövedelme 12 százalékkal növekedett, nem voltak tömeges elbocsátások, leállítások és a korábban bezárt 39 vasútvonalból 11-et újra nyitott a kormány - részletezte az államtitkár. A 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakra jutó ezer milliárd forintos támogatásról elmondta, hogy továbbra is döntően a nemzetközi fővonalakat, illetve a fizetős utasok nagy hányada által használt elővárosi vasutakat korszerűsítik, fejlesztik.
Fónagy János Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára
Hozzátette: jelenleg 39 jogcímen vehető igénybe vasúti kedvezmény, az utazók túlnyomó része ingyen, vagy nagyon kedvezményesen utazik, ami jelentős terhet ró az állami költségvetésre.
Forrás: MTI