UAZ
Korábban számos hír szólt arról, hogy rossz minőségű járműveket küldenek a Moszkva által „különleges katonai műveletnek” aposztrofált háborúba.
Az Uljanovszki Autógyár sajtószolgálata közölte, a gyártás folyamatosan azon dolgozik, hogy egészében javítsa a járművek, kiváltképpen egyes részegységek összeszerelési minőségét. A belsőégésű motorok „adaptálása” is folyamatban van, és a szakemberek a sebességváltó problémáinak kiküszöbölésén is dolgoznak. Nem feledkeznek meg a biztonsági rendszerek fejlesztéséről sem, s változtatások után az autók átesnek az előírt műszaki vizsgákon. Emellett pedig tanfolyamot tartanak a katonák számára az UAZ-ok gyors és megfelelő karbantartásáról. A hadműveleti területre jobb üzemanyag-ellátású, valamint a drónok elleni pótlólagos védelemmel ellátott járműveket fognak szállítani.
Ez utóbbi fogadkozás bármi is lehet, a hadműveleti övezetben készített felvételekből ítélve a kamikaze drónok elleni védelemre általában egészen kezdetleges, de olykor ötletesnek is mondható megoldások születtek mind az orosz, mind az ukrán hadseregben.
Néhol a repülőszerkezeteket felfogni képes ponyvát szerelnek a katonai járművek felé, vagy fémhálót, illetve egyszerűen gerendákat erősítenek rájuk. Sokszor sűrű lugasszerű szerkezetek alatt parkoltatják a katonai járműveket a dróntámadások elleni védelem gyanánt.
Amúgy az UAZ-ok megbízhatósága hagy kívánnivalót maga után. Az orosz szaksajtót nemrégiben körbejárta az a hír, hogy egy UAZ Profi kisteherautó tulajdonosa megelégelte, hogy két év alatt nyolcszor kellett javíttatni garanciával az autót, ezért beperelte az autószalont, ahol vette az autót. A bíróság az autó értékének több mint négyszeresére rúgó kártérítést ítélt meg neki.