kínai autó
Az autómárka által készített felmérésből kiderül, hogy a Zeekr 009-es elektromos autó vásárlóinak húsz százaléka már korábban is Zeekr autót birtokolt, a nyolcvan százalékuknak viszont ez az első autója, vagy pedig márkát váltott.
Az utóbbiak négyötödének, vagyis ugyancsak nyolcvan százalékának birtokában eddig német prémium márkák voltak: Porschéval, BMW-vel vagy Mercedess-szel jártak. A márkaváltók közül a legtöbben a Mercedestől és a BMW-től pártotak el, márkaként 26 százalékül ült át Zeekr 009-be.
A szóban forgó márkaváltók jólétére utal, hogy több mint a felüknek három vagy több autója van, éves bevételük pedig meghaladja az egymillió jüant (48 millió forintot). Többségük a fiatal generációhoz tartozik, 31 és 40 év közötti. A Zeekr azzal magyarázza a márkaváltók döntését, hogy a biztonság, a nagy kényelem és a tágas belső tér vonzza őket a Zeekr 009-hez, valamint az autó megbízhatóságáról tanúskodó vélemények.
A kínai vállalat által készített statisztikából nem derül ki, hogy csak Kínára vonatkozik, vagy globális felmérésről van szó, de mindkét esetben figyelmet érdemel, amennyiben hitelt érdemlő a felmérés.
A Zeekr-t 2021 márciusában alapította a Geely csoport elektromos járművek prémium márkájaként, hogy versenyezzen a Nio és a Tesla modelljeivel. A Zeekr 009-es sorozatgyártása a tavalyi év elején kezdődött. A kisbusz ugyanarra a SEA (Sustainable Experience Architecture) elektromos platformra épül, mint a Zeekr 001-s. Az 540 lóerős jármű 116 vagy 140 kWh-s akkumulátorral van felszerelve, amelyekkel 700, illetve 820 kilométer tesz meg egy töltéssel kínai szabványok szerint. A csúcsnyomaték 686 Nm, míg a gyorsulás száz kilométer per órára 4,5 másodperc alatt történik meg.