Forma 1

A Ferrari meglenne F1 nélkül, de fordítva más a helyzet

2018.01.04.

Bernie Ecclestone elmondta, ezúttal miért nem lehet félvállról venni a Ferrari elnökének fenyegetését, és arról is beszélt, miért okoz zűrzavart a Liberty Media új szemléletmódjával.

Egy éve ilyenkor még úgy tűnt, a Forma–1 tulajdonosváltása ellenére Bernie Ecclestone  tanácsadóként továbbra is szerepet vállalhat a sportág irányításában, ám a Liberty Media január második felében úgy döntött, mégis kirúgja az üzletembert. A 87 esztendős britet azóta csak pár versenyen láttuk, amikor pedig nyilatkozott, legtöbbször kritizálta Chase Careyéket.

Az Auto Motor und Sportnak adott interjúban elárulta, 2017-ben valamennyi versenyt megnézte, mégpedig jóval nyugodtabban, mint korábban bármikor. Bár elismeri, kívülről szemlélve vannak dolgok, amiket mai fejjel másképpen vagy egyáltalán nem csinálna, összességében nem érez csalódottságot. „Hogy az F1 az én gyermekem, azt túlzás lenne állítani. Segítettem a fejlődésében, valamennyi csapattal együtt. Most pedig azt szeretném látni, hogy a sportág tovább növekszik. Büszke vagyok a Forma–1-re, és szeretném, hogy jól menjen neki” – jelentette ki Ecclestone, hangsúlyozva, nincs benne keserűség.

Sergio Marchionne és Bernie Ecclestone (Fotó: Photo4 / XPB Images)

Némely megnyilvánulása persze mást sugall. Egyes kritikái pedig oda vezettek, hogy Chase Careyék már nem szívesen látják őt a paddockban sem. „Az az érzésem, hogy az utódaim nem akarnak a pályán látni” – erősítette meg.

A Liberty a múlt év végén büszkén tette közzé a 2017-es versenyek látogatottsági adatait, melyek javuló tendenciát mutattak. A brit szerint ez azonban nem az ő munkájuk eredménye. „Öt évig vártam arra, hogy a Ferrari felébredjen. Most ez megtörtént. A Ferrari és a Mercedes csatája megmozgatta a szurkolókat. Én korábban mindig bocsánatot kértem a szervezőktől, hogy nem feleltünk meg az elvárásaiknak. Ők a régi Forma–1-ért fizettek, de csak Mercedes-győzelmeket kaptak. Most gratulálok nekik, mert végre kapnak valamit a pénzükért.”

A Ferrari felemelkedésének okát ő abban látja, hogy az olaszok „elég okosak voltak ahhoz, hogy körülnézzenek, mit csinál jobban a többi csapat”, és olyan embereket szerződtettek, akik tudnak ezt-azt a Mercedes sikerének hátteréről.

De nemcsak a sportág népszerűségét, jövőjének alakulását is attól tartja függőnek, mit tesz a Scuderia. Ecclestone továbbra is úgy véli, tanácsos komolyan venni a Liberty 2021-es motortervezetével és költségplafon-törekvésével elégedetlen Sergio Marchionne elnök kivonulással való fenyegetőzését. „Ha Luca di Montezemolóról lenne szó, nem lenne muszáj ilyen komolyan venni. Lucának a motorsport volt az élete. Sergio viszont jól elvan a Forma–1 nélkül is. Őt csak az üzlet érdekli, és az a legfontosabb számára, hogy jó üzleti eredményeket produkáljon a részvényeseknek. Ha Marchionnénak nem tetszik az irány, amelyet a Forma–1 választ, akkor menni fog. És attól tartok, a Ferrari meg tud lenni a Forma–1 nélkül, fordítva viszont már nem így lenne” – vélekedett.

Bernie Ecclestone (Fotó: XPB)

Ecclestone-t nem lepi meg, hogy a motorgyártók máris hevesen ellenállnak az új motorterveknek. Más kérdés, hogy velük ellentétben ő már régóta úgy látja, az F1-nek hiba volt a V6-os hibridekre váltania. „Két éve azt mondtam a csapatoknak, hogy megtarthatják az átkozott motorjukat, ha megnövelik az üzemanyag-mennyiséget és az üzemanyag-átfolyást. Ha viszont rajtam múlna, eltipornám a mostani motorokat. A Forma–1-nek vissza kéne térnie egy olyan motorhoz, amely jó versenyeket garantál – például a V12-eshez.”

Emellett szerinte üzleti fronton is problémák várhatóak a sportágban. A csapatok már a múlt év végén felemelték a hangjukat, mert a sorozat marketingkiadásai miatt csökkent a nekik járó bónuszok összege. Ecclestone úgy látja, a Liberty csak bonyodalmat teremtett az F1 számára új célkitűzésével és azzal, hogy ő maga akarja népszerűbbé, jobbá tenni a bajnokságot. „Ez egy érdekellentét. Fontos a csapatok számára, hogy ők adhassák el saját magukat, és fontos az is, hogy a szervezők reklámozhassák az eseményeket. Ha a FOM is bele akar szólni ebbe harmadik félként, az csak zavart okoz. Ki csinálja ezt? Ki mit mond? Honnan tudhatnám, hogy mi a fontos a csapatoknak és a szervezőknek?” – vakarta a fejét az F1 korábbi vezére, a marketinges szerepzavar kapcsán.

(auto motor und sport, telesport.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.07.07
Itt az Útinform friss jelentése a közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló....
2022.07.06
A magyar mérnöki tudás mindig rendelkezésre állt speciális járművek tervezéséhez és fejlesztéséhez....
2022.07.06
- Halálra gázolt egy kétéves gyereket egy kisteherautó Hajdúhadházon szerda délután - közölte a....
2022.07.06
Újabb hátborzongató videót tett ki közösségi oldalára a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Mondhatnánk,....
2022.07.06
A Stellantis gyártási igazgatójától hangzott el a baljós gondolat: a villamosítás az autóipar....
2022.07.06
Életbe lépett szerdán az az európai uniós rendelet, amely a közúti közlekedésbiztonság javítása....
2022.07.06
- Személygépkocsival ütközött és meghalt egy motoros az 56-os úton Várdomb közelében - közölte....
2022.07.06
A Hyundai története 1947-ben kezdődött, amikor Chung JuYung megalapította a Hyundai Engineering and....
2022.07.06
Duplázott az az autós, aki a 37-es számú főúton jelentősen túllépte a sebességhatárt, ott ahol a....
2022.07.06
- Kibővíti lakossági zajvédelmi programját a Budapest Airport szeptembertől, a következő három....