Ferrari

A Ferrari jelentős lépést tett az első elektromos autójának piacra dobása felé

2024.06.29.

Az olasz cég egy új létesítményt hoz létre Maranellóban, ahol a robbanómotoros és hibrid autók gyártása mellett az első, teljesen elektromos járművük is készül majd. 

Az új, 42.000 négyzetméteres létesítményt - melyet Sergio Matarella olasz elnök részvételével tartott ünnepségen nyitottak meg - úgy tervezték, hogy maximalizálja a Ferrari gyártási rugalmasságát.

Ezt a flexibilitást belső égésű motoros és hibrid modellek, valamint a cég első elektromos autóinak gyártására használják majd. A Ferrari szerint az épület nevében szereplő 'E' betű nem az elektromosságot fogja jelölni, hanem az 'energiát', az 'evolúciót' és a 'környezetet' (angolul: enviroment). 

A gyártás 2025 januárjában fog beindulni, az első járművek pedig valószínűleg a Ferrari Purosangue és az SF90 lesznek, amelyek kifutnak majd a gyárból. 

A Ferrari hozzátette, hogy az elkövetkezendő években az egyetlen épületben használt összes hajtáslánc-típus gyártása és fejlesztése összhangban lesz a bevétel "minőségét a mennyiséggel szembeni előnyben részesítő" stratégiájával. 

A nagyfeszültségű akkumulátorokat, az elektromos motorokat és a tengelyeket - melyeket olyan stratégiai elektromos alkatrészekként emlegettek, amelyek fontosak a Ferrari technológiájának és teljesítményének megkülönböztetésében - szintén itt szerelik majd össze. 

Habár a Ferrari megerősítette, hogy egy elektromos autón dolgozik, a technikai specifikációkkal kapcsolatosan egyelőre szűkszavúan nyilatkoztak. A korai szabadalmak azt sugallták, hogy egy négykerék-meghajtású, két személyes autó lehet az eredmény, és a Reuters legfrissebb értesülései szerint az árcédula 500.000 eurótól indulna - amit az olasz cég egyébként nem kommentált. 

A vállalat vezérigazgatója, Benedetto Vigna kihangsúlyozta az új elektromos autó gyár építésének előnyeit is: "A teljesen elektromos Ferrari új technológiákat, alkatrészeket és folyamatokat igényel, amelyeket itt, Maranellóban szeretnénk megtervezni és kidolgozni. Ezért fektettünk be az újonnan épülő E-épületbe is, mert ez lehetővé teszi számunkra a szakértelem házon belül tartását, amivel megőrizhetjük a versenyképességünket az elkövetkezendő években. A technológia teljes elsajátításával érezhető változást érhetünk el, ami biztosítja, hogy az elektromos Ferrari is olyan jellegzetes vezetési izgalmakat nyújtson, mint minden Ferrari."

A döntés, hogy mostantól házon belül gyártanak akkumulátorokat és motorokat is, jelentős szándéknyilatkozat a Ferrari azon vágyában, hogy maximálisan irányíthassa a jövőbeli autóinak gyártását. 

Az E-épületben több, mint 300 ember dolgozik majd. A jövőben ott dolgozók betanítása már két éve megkezdődött és a Ferrari szerint ez kulcsfontosságú volt a motorgyártás és az akkumulátor-összeszereléshez szükséges ismeretek elsajátításához. 

Míg Maranellóban a kézi összeszerelés sokkal nagyobb részben marad meg, mint a hagyományos autógyárakban, az E-épületben folyó termelést számos robot segíti majd.

Az épület megépítése két évbe telt, a jelenleg meglévő kampusztól északra fekvő területen. A Ferrari szerint az új létesítmény nem emelte az ökológiai-lábnyomukat, viszont ezt csak az elavult szerkezetek modernizálásával sikerült elérni.

Maga az E-épület négy szintes, amelyek az általános rendszerek számára vannak fenntartva, valamint egy magasföldszint is fellelhető, irodahelyiségekkel.

Az olaszok szerint a létesítmény a legmagasabb szintű energiateljesítményre épült, amit több, mint 3000 tetőre szerelt napelem, segít majd, amelyek 1,3 megawattos csúcsteljesítményre képesek, és az egész épületet ellátják majd megújuló energiával.

A tetőn megtalálható lesz még egy hatalmas esővízet tároló tartály is, amelyet aztán újra fel lehet használni, míg az akkumulátor és motorvizsgálatokhoz felhasznált energia több, mint 60 százalékát akkumulátorok segítségével nyerik majd vissza. 

Változás történt még az infrastruktúrában is, mivel a Ferrari új utat és kerékpárautat épített, az E-épület megközelítésének megkönnyítése érdekében. 

 

 

Forrás: 
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/ferrari-gears-first-ev-opening-new-e-building

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.01
A salary sacrifice rendszer egy olyan munkáltatói juttatási forma, ahol a dolgozó beleegyezik, hogy....
2024.07.01
Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya főváros felé vezető oldalát Mezőkövesd térségében hétfő....
2024.07.01
Szabályozás és bírság a kedvelt dél-európai nyaralóhelyeken (is).     ..
2024.07.01
- A Litkey Farkas, Vezér Károly, Wossala Kristóf csapat nyerte a norvégiai Hanko szigetén rendezett....
2024.07.01
Nézze meg a videót! ..
2024.07.01
Kamionnbaleset történt az M3-as autópálya főváros felé tartó oldalán, Mezőkövesd térségében, a....
2024.07.01
A My Honda+ alkalmazás egyszerűbb előfizetési lehetőségeket és kibővített lefedettséget kínál az....
2024.07.01
A BMW M Motorsport és a PUMA ismét egy olyan exkluzív kollekcióval jelentkezik, amelynek....
2024.07.01
Az osztrákok a továbbjutást remélték a labdarúgó Európa-bajnokságon, ez sikerült is. Az európai....
2024.07.01
- Hétfőtől, július 1-jétől hétköznap a reggeli csúcsidőszakban sűrűbben indítják a 200E járatokat....