Aston Martin
A hivatalos fotókat érdekes módon nem az Aston Martin, hanem az autót a meleg éghajlati tesztekre Ománaba szállító Oman Air légitársaság tette közzé.
Hivatalosan csak 2015-ben mutatkozik be az új Aston Martin Lagonda, de akkortól is csak olyan ügyfelek vásárolhatják meg, akiket a gyár méltónak talál erre. Azok szinte biztosan a kivételezettek között lesznek, akik annak idején a 77 példányban készült One-77 szupersportautóból is vettek.
A limuzin külseje jól ötvözi a modern Aston Martinok formavilágát az eredeti, 1976-ban bemutatott, William Towns által tervezett Lagondáéval. Az új generáció az Aston Martin VH nevű moduláris alumínium térvázára épül, ez található a többi modelljük alatt is. Azokkal ellentétben viszont a külső karosszéria nem alumíniumból, hanem szénszálból készül, hogy csökkentsék a tömeget és növeljék a presztízst.
Bár a gyártó hivatalosan még nem erősítette meg, a motorháztető alatt valószínűleg a Rapide S-ből ismert 5,9 literes V12-es motor található, amely 550 lóerős. A hasonló méretű Rapide-ot az a motor kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h sebességre, az általa biztosított végsebesség pedig meghaladja a 300 km/h-t.
Még a Lagonda ára sem ismert, az Aston Martin sokat sejtetően mindössze annyit közölt, hogy „összhangban lesz a kocsi exkluzivitásával, minőségével és luxus természetével”. Kizárólag a Közel-Keleten fogják árulni a kocsit, a célcsoport olajsejkekből és nemesi családok sarjaiból áll.
A Lagonda sorozat második modellje egy nagyméretű szabadidő-autó lesz, amelynek fejlesztését egy ideig befagyasztották, amíg a Daimlerrel történő, további együttműködésről és részvényeladásról szóló tárgyalásokat be nem fejezik. Ezután valószínűleg német alkatrészek is belekerülhetnek majd a Bentley és a Rolls-Royce SUV jövőbeli konkurensébe.