Mercedes G-osztály
A G-osztály úgy tűnik, sohasem fog kikopni a Mercedes kínálatából, mivel még mindig jelentős a kereslet a kőkemény, három mechanikus differenciálzárral, létra alvázzal, és felezővel rendelkező, elöl-hátul merev tengelyes terepjáróra. A Mercedes ezért a külsőhöz általában alig nyúl hozzá, viszont a lemezek alatti technikát folyamatosan a legkorszerűbbre cseréli.
A 2015-ös modellfrissítést kívülről csak az új színek, az új alufelnik és a nagyobb sárvédő-szélesítések árulják el, pedig belül a technika jelentősen változott. A G 500-asban az AMG GT-ből ismert új, négyliteres, V8-as biturbó benzinmotor szolgál, amely 422 lóerős, a legnagyobb nyomatéka 622 Nm. A rendkívül alacsony belső súrlódású motorban a két turbó a hengersorok között kapott helyet, a benzinbefecskendezés közvetlenül a hengerekbe történik.
Minden motor erősebb lett, és az átlagfogyasztások átlagosan 16 százalékkal csökkentek. A G 350 d teljesítménye 211-ről 245 lóerőre nőtt, a nyomatéka 540-ről 600 Nm-re emelkedett. A G 63 AMG 544 helyett már 577 lóerős, a V12-es G 65 AMG 612 helyett már 630 lóerős, a nyomatéka pedig eléri az 1000 Nm-t. Ezzel a motorral a több mint két tonnás monstrum 5,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. Minden erőforrás teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási szabványokat, a G 65 AMG kivételével a start-stop rendszer is a szériafelszereltség része lett.
Nemcsak a motorokhoz nyúltak hozzá, de áthangolták a rugókat és az elektronikus menetstabilizálót is, hogy kényelmesebb és biztonságosabb legyen az úttartás. Felárért már adaptív lengéscsillapítás is rendelhető, ami állítólag jelentősen javítja a kocsi úttartását aszfaltozott úton.