önvezető autó
Az intézkedés célja az, hogy egy baleset esetén megállapítható legyen, hogy ki a felelős. Az önvezető Tesla halálos balesete óta egyre nagyobb a nyomás a törvényalkotókon és az autóipari szakembereken, hogy az önvezető technológia a lehető legkisebb kockázattal kerüljön bevezetésre a következő években.
Alexander Dobrindt közlekedési miniszter azt szeretné elérni, hogy a vezetőnek ne kelljen figyelnie a forgalomra, vagy a kormányzásra, a pedálokra, de folyamatosan a vezetőülésben kéne maradnia, hogy egy esetleges vészhelyzetben be tudjon avatkozni. A miniszter másik javaslata arról szól, hogy az önvezető autókba fekete dobozt kéne helyezni, ami rögzítené a vezetés körülményeit akár a robotpilóta, akár az ember vezetne.
Németország, mint az autóipar egyik központja, az automatizált vezetésre képes technológia fejlesztésében is úttörő kíván lenni. Angela Merkel áprilisban kérte az iparág szereplőit, hogy árulják el, mivel lehetne felgyorsítani a fejlesztéseket, és állítsanak össze ennek érdekében egy kívánságlistát, lehetőleg időkeretek megjelölésével.
2020 előtt nem valószínű, hogy megjelennének az utakon a teljesen önvezető autók, a szakértők szerint a széles körű elterjedésükig pedig legalább 2030-ig kell majd várni.