J.D. Power

Ezeknek a márkáknak vannak a leghűségesebb ügyfelei

2024.10.09.

A hagyományosan jó ügyfélhűségnek örvendő márkák bővíteni tudták ügyfélbázisukat, míg a többiek stagnáltak – így összegezte legutóbbi kutatásának eredményét a J. D. Power piacelemző szervezet.

Az idén hatodik alkalommal lebonyolított márkahűség-kutatás (Brand Loyalty Study) során a J. D. Power szakértői azt vizsgálják, hogy azok az ügyfelek, akik régi autójuk beszámíttatásával vásároltak újat, megmaradtak-e az eredeti márkánál, vagy újra váltottak, függetlenül a leadott autó életkorától. A félreértések elkerülése érdekében kizárólag márkakereskedésekben megrendelt, vadonatúj autók vásárlásait elemezték, méghozzá öt szegmensben: prémium-személyautók és -szabadidőjárművek, tömegpiaci személyautók és szabadidőjárművek, valamint pickupok.

Az elmúlt években, amikor a koronavírus-pandémia, majd a félvezetőhiány miatt jelentősen megnőttek a szállítási idők, az ügyfelek kétféleképpen reagáltak. Azoknál a márkáknál, ahol egyébként sem volt átlag feletti az ügyfelek hűsége, jelentősen visszaesett a visszatérő vevők aránya – az emberek azt vásároltak, ami épp kapható volt. A márkahűség tekintetében hagyományosan erős autógyártók sem adtak el több autót, ám más okokból: az ő ügyfeleik inkább elhalasztották a tervezett vásárlást, és kivártak, csak hogy bevált márkájuknál maradhassanak.

Mostanra a készletek és a szállítási idők a legtöbb autógyártónál normalizálódtak, az ügyfelek pedig kezdenek visszatérni kedvenc márkáikhoz. A legtöbb autógyártónál ez nem járt az eladások növekedésével, az olyan, hagyományosan erős márkáknál viszont, mint a Toyota vagy a Lexus, jelentősen megugrottak a beszámítások.

A 2023 szeptembere és 2024 augusztusa közötti tranzakciók elemzéséből kiderült, hogy:

  • a Porsche már harmadik egymást követő évben áll a prémiumautók tulajdonosai között a legelőkelőbb helyen, 57,5%-os hűséggel. A második helyen a Mercedes-Benz (49,0%) áll.
  • a Lexus a prémium SUV-tulajdonosok körében a legmagasabb, 60,2%-os hűséggel. A BMW (55,8%) a második helyen áll.
  • a tömegpiaci márkájú személygépkocsik tulajdonosai között a Toyota a harmadik egymást követő évben áll a legmagasabb helyen, 62,5%-os hűségmutatóval. A Honda (58,8%) a második helyen áll.
  • a tömegpiaci márkájú SUV-tulajdonosok körében a Honda áll a legmagasabb helyen, 64,2%-os lojalitási aránnyal. A Subaru (62,6%) a második helyen áll.
  • a Ford már harmadik egymást követő évben áll a legmagasabb helyen a pickup-tulajdonosok körében, 65,1%-os hűségmutatóval - ez a legmagasabb hűségmutató a tanulmányban. A Toyota (60,8%) a második helyen áll.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.16
A kiskereskedők és a gyártók továbbra is diverzifikálják hálózataikat, miközben a folyamatok....
2025.01.16
Nemzetközileg körözött szexuális ragadozót fogtak el a rendőrök egy közúti ellenőrzés során a....
2025.01.16
Az Intuitive Machines második holdi küldetésén (“IM-2”), amely legkorábban várhatóan 2025 február....
2025.01.16
Az Audi örömmel fogadta, hogy az új, teljesen elektromos A6 e-tron modell elnyerte a Women’s....
2025.01.16
Baleset történt a B50-es úton Ausztriában,Neusiedl am See közelében, közel a magyar határhoz kedd....
2025.01.15
A kedvezőbb adózás, a zöldebb és biztonságosabb budapesti közlekedés, a munkalehetőségek és a....
2025.01.15
A VCÖ mobilitási szervezet szerint tavaly 48 gyalogos halt meg közlekedési balesetben Ausztriában,....
2025.01.15
Joe Biden leköszönő amerikai elnök nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva bejelentette, hogy....
2025.01.15
23 ország szakértői döntöttek az év autójáról.   ..
2025.01.15
Idén eddig huszonhárman haltak meg közlekedési balesetben az utakon - közölte az Országos Rendőr-....