J.D. Power
Az idén hatodik alkalommal lebonyolított márkahűség-kutatás (Brand Loyalty Study) során a J. D. Power szakértői azt vizsgálják, hogy azok az ügyfelek, akik régi autójuk beszámíttatásával vásároltak újat, megmaradtak-e az eredeti márkánál, vagy újra váltottak, függetlenül a leadott autó életkorától. A félreértések elkerülése érdekében kizárólag márkakereskedésekben megrendelt, vadonatúj autók vásárlásait elemezték, méghozzá öt szegmensben: prémium-személyautók és -szabadidőjárművek, tömegpiaci személyautók és szabadidőjárművek, valamint pickupok.
Az elmúlt években, amikor a koronavírus-pandémia, majd a félvezetőhiány miatt jelentősen megnőttek a szállítási idők, az ügyfelek kétféleképpen reagáltak. Azoknál a márkáknál, ahol egyébként sem volt átlag feletti az ügyfelek hűsége, jelentősen visszaesett a visszatérő vevők aránya – az emberek azt vásároltak, ami épp kapható volt. A márkahűség tekintetében hagyományosan erős autógyártók sem adtak el több autót, ám más okokból: az ő ügyfeleik inkább elhalasztották a tervezett vásárlást, és kivártak, csak hogy bevált márkájuknál maradhassanak.
Mostanra a készletek és a szállítási idők a legtöbb autógyártónál normalizálódtak, az ügyfelek pedig kezdenek visszatérni kedvenc márkáikhoz. A legtöbb autógyártónál ez nem járt az eladások növekedésével, az olyan, hagyományosan erős márkáknál viszont, mint a Toyota vagy a Lexus, jelentősen megugrottak a beszámítások.
A 2023 szeptembere és 2024 augusztusa közötti tranzakciók elemzéséből kiderült, hogy: