járműértékesítés
Az osztrák statisztikai adatok alapján úgy tűnik, a személygépkocsi piac kezd visszatérni a normális rendbe. Szeptemberben először fordult elő a válság óta, hogy plusszal zárt a piac. Összesen 22.250 újautót helyeztek forgalomba. Ebből 7583 a Volkswagen-konszern gyáraiban készült, ezzel a márka piaci részesedése Ausztriában 34,2 százalék. Vagyis az osztrákok több mint harmada a német autóban hisz.
Ausztriában a német autók uralma megtörhetetlen. Fotó: VW
Az üdítő szeptemberi adatok sem tudták megfordítani a pocsék évet, amelyet Ausztriában is a koronavírus járvány számlájára írnak. S bár az év első kilenc hónapjában összesen 180.639 osztrák mondhatta el, hogy új autóba ült, éves viszonylatban ez jelentősen, 30,1 százalékkal marad el az utolsó békeév adataival összevetve, amikor még nem tudtuk, mi az a korona.
Az év első kilenc hónapjában eladott újautók a következő márkákból kerültek ki, íme az osztrák TOP 10, zárójelben a 2019 első kilenc hónapjának értékesítési számai.
Az egyes típusok sorrendje az év első kilenc hónapjában:
Csehország közbeszólt, de a Skoda is a Volkswagen-csoporthoz tartozik.
A TOP 10 típusból 8 tartozik a Volkswagen konszernhez, csupán a Fiat és a Renault tudott egy-egy autóval beférkőzni az osztrák autósok szívébe. A gyártók esetében hét cég német, vagy német érdekeltség, a nem német voniulatot a Ford, a Renault és Hyundai képviseli.
További érdekességek az osztrák újautó piacról:
Szeptember az ID3.ból, a Volkswagen új elektromos autójából 251-et helyeztek üzembe.
A Porsche az első év kilenc hónapjában összesen 1163 sportautót értékesített Ausztriában, ez 35 százalékkal több, mint az elmúlt év azonos időszakában. Vagyis a gazdagokat nem érintette meg a vírus okozta válság és bizonytalanság. Ezzel a növekedési rátával a Porsche a legsikeresebb gyártó Ausztriában, annak ellenére is, hogy piaci részesedése nyugati szomszédunknál 0,6 százalékos.