törésteszt
Az Euro NCAP öt méretkategóriába sorolja a biztonságukat mérő teszten résztvevő autókat. Nem csak a törésteszten kell helytállniuk az autóknak, hanem – ha vannak - a vezetéstámogató rendszereiknek, például az automatikus vészfékező rendszernek, a holttér-figyelőnek és a sávváltás segédnek a működését is vizsgálják.
Természetesen az autók mérete és ára nagyban befolyásolja az elért eredményeket. Minden nagy családi autó, amit 2014-ben vizsgáltak, megszerezte az 5 csillagot (a legjobb a Mercedes C-osztály lett), míg például a 14 tesztelt kisautó közül csak az új Skoda Fabia volt képes erre. A legjobb kompakt autó a Nissan Qashqai lett, a legjobb szabadidő-autó pedig a Land Rover Discovery Sport.
A kompakt egyterűek közül egyedül a Volkswagen Golf Sportvan kapott 5 csillagot, az ebből a kategóriából vizsgált modellek felének meg kellett elégednie 3 csillaggal. Az Euro NCAP szerint ez is mutatja, hogy az árérzékeny szegmensekben még sok tennivaló van a vezetéstámogató rendszerek bevezetésével kapcsolatban.
A legjobb alternatív hajtású modell a Lexus NX hibrid változata, a 300h volt, amit csak kis lemaradással követett a teljesen elektromos Tesla Model S. Egyébként a 2014-ben tesztelt 40 autó közül csak 5 rendelkezett részben, vagy teljesen elektromos hajtáslánccal.
„Gratulálunk azoknak a gyártóknak, akiknek a modelljei a legjobbak közé kerültek. Ez megmutatja az elköteleződésüket az iránt, hogy a biztonság legmagasabb szintjét kínálják, ami manapság nem csak jó törésbiztonságot, de aktív baleset elkerülést is jelent. Ahogy ezek a technológiák egyre olcsóbbak lesznek, egyre több gyártó fogja követni a mostani osztályelsőket, és a lehető legjobb védelmet fogják kínálni minden autóvásárolónak" - nyilatkozta Michiel van Ratingen, a szervezet főtitkára.
A teljes 2014-es listát az Euro NCAP honlapján lehet megtekinteni, új törésteszt eredményeket február 25-én fognak publikálni.