innováció
Történelmet írt a Lexus, amikor idén ősszel megkezdte az újgenerációs Lexus ES luxusszedán forgalmazását Japánban. Nem maga az autó jelentette a szenzációt, hanem a külső visszapillantó tükre, pontosabban annak a hiánya: az ES a világon elsőként kerülhetett forgalomba úgy, hogy optikai tükör helyett csupán külső digitális kamerák találhatók rajta, amelyek az utastérben, a tetőoszlop tövében elhelyezett monitorokon jelenítik meg a gépkocsi melletti és mögötti terület képét.
A világelső technológiát 216 ezer jen (körülbelül 540 ezer forint) felárért kínálják a nyolcadik generációs LexusES-hez – a digitális tükör azonban jóval több izgalmas műszaki látványosságnál. A módosítható látószögtől kezdve a jobb éjszakai látási viszonyokig számtalan gyakorlati előnyt jelent a megoldás: míg egy tükörlap bepárásodhat, lefagyhat vagy besározódhat, nem befolyásolja például a hátratekintést az időjárás, így párás időben vagy esőben is teljesen tiszta képet biztosít a vezetőnek. A technológia további, nem elhanyagolható haszna, hogy csökken az autó légellenállása, és javarészt megszűnik a tükrök által keltett szélzaj, valamint a tükörház sem akadályozza az oldalirányú kitekintést.
Az Automotive News kérdéséreSzava Josihiro, a Lexus International elnöke elmondta, hogy gondolkodnak a technológia exportpiaci bevezetésén, amennyiben azt a kereslet indokolttá, a jogszabályok pedig lehetővé teszik. A Lexus-vásárlók jellemzően Európában is fogékonyak az innovatív megoldásokra (jól mutatja ezt, hogy a márka eladásain belül Nyugat-Európában 99 százalékot tesznek ki a hibrid modellek), ami pedig a korlátozást illeti, ma már az sem lehet akadály.