diesel
A Bécsi Műszaki Egyetem megvizsgálta a lehetőségét a bioetanol mint kiegészítő üzemanyag használatának lehetőségét dízelmotorok esetében a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében. A világ számos országában teljesen természetes, hogy különböző adalékokat használnak a bázis üzemanyag mellé, javítja a teljesítményt, növelve a motorélettartamot vagy éppen csökkentve az emissziót. Ez eddig főleg benzinnél működött, de most már a Diesel-motoroknál is - az egyetem fejlesztése révén.
A dízelmotorban kettős égéssel (a közvetlenül befecskendezett gázolaj gyújtja meg az alkoholtartalmú üzemanyagot) valósítható meg a folyamat. A bioetanol a hagyományos, szívócsőbefecskendezéshez hasonló úton érkezik a hengerbe. A tesztelés során a kutatók megállapították, hogy akár 70%-át helyettesítheti az etanol a gázolajnak, 6,1%-kal javítva ezzel a hatékonyságot, és már ez önmagában helyrebillenti a környezetterhelési egyensúlyát a motoroknak.
A megújuló anyagokból készülő bioetanol jó hatással van a szén-dioxid emisszió kordában tartására. Végeredményképpen, a blokk CO2 emissziója 39%-kal mérséklődött, az NOx kibocsátási értékek pedig legjobb esetben 36%-kal csökkentek. A korom és a finom égésmaradékok mennyisége 99%-kal esett vissza.
Az eredmények tisztán rávilágítanak arra, hogy a bioetanol sikeresen használható kettős befecskendezési rendszerrel ellátott dízelmotorok esetében, ez ígéretes koncepciónak bizonyul. A megoldás főleg az áruszállító, teherfuvarozó szektorban eredményezhet komoly mértékű emissziócsökkenést.