Kína

Esztergályosok kellenek a kínai autók javításához

2024.02.14.

A kínai autók javításával kapcsolatos problémák arra kényszerítik az orosz autószervizeket, hogy nekiálljanak esztergályosokat és hegesztőket keresni.

Az orosz autósszaksajtó az utóbbi időben megtelt a kínai autókhoz kapcsolódó panaszokkal. Minél több a kínai kocsi, annál több a panasz.

Az egyik legsúlyosabb probléma, hogy bár a kínai új autók tömegesen jelennek meg a piacon, az alkatrészutánpótlás messze nincs a helyzet magaslatán. Úgy tűnik, a kínaiak számára a legfontosabb, hogy eladják a kocsikat – az utóélet és a garancia már messze nem olyan fontos számukra.

Ez olyannyira így van, hogy az orosz szervizek - ahhoz, hogy megfelelő minőségű és mennyiségű alkatrésszel rendelkezzenek a kínai autókhoz - kénytelenek eszterga- és hegesztőgépeket vásárolni. Amihez persze olyan szakembereket is fel kell venni, akik tudják, hogyan kell velük dolgozni.

A kínai autók alkatrészeivel kapcsolatos probléma még mindig akut, ami azt jelenti, hogy az autójavító műhelyek akár hosszabb távra is kénytelenek alternatívát keresni.

Ráadásul a kínai dömping egyre nagyobb mértékben ömlik rá az orosz piacra. Idén még több kínai márka lesz jelen Putyin országában – jósolják autóipari szakértők. Sőt, néhány márka úgy lépnek be a piacra, hogy nem hoz létre önálló márkakereskedői hálózatot és helyi irodákat sem nyitnak.



Ezt a problémát súlyosbítja a kínai autók alkatrészeik körüli mizéria. Még a hivatalos márkakereskedők is rengeteg időt töltenek a megfelelő alkatrész kiválasztásával és megrendelésével, mivel gyakorlatilag nincs áttekinthető adatbázis az autóalkatrész-katalógusok hiánya miatt.



Így aztán az új kínai márkáknál, ahol még nincsenek oroszosított katalógusok és adatbázisok, és nem tudni, hogy mindez mikor lesz elérhető, a szervizeknek egyedül kell megtalálni a kiutat a helyzetből. Egyre többen folyamodnak ahhoz, hogy „okosba” oldják meg az alkatrész-utánpótlást. Alternatív megoldásokat keresnek, ami ad abszurdum azt is jelentheti, hogy saját maguk gyártják le azokat.

Problémák vannak a párhuzamos importból származó kínai autók javításával is. A „párhuzamos import” egy szalonképes elnevezés arra, hogy boldog-boldogtalan behozhat aztót Oroszországba, anélkül, hogy annak eredetét vizsgálnák.

A Geely, Exeed és Li Auto autók tulajdonosai például azzal a problémával szembesülnek, hogy a hivatalos diagnosztikai berendezések nem látják autójukat az adatbázisban. Ennek az az oka, hogy az európai vagy kínai piacra gyártott autók felszereltsége eltér az Oroszországba szállított szettekétől.

A Geely Monjaro például több mint 60 rendszervezérlő egységgel rendelkezik. A kínai piacon és az autók globális változataiban használt sok egység eltérő, és az orosz kereskedők által használt diagnosztikai rendszer nem képes kezelni és diagnosztizálni őket.



Mivel az autókat nem lehetett csatlakoztatni a diagnosztikai berendezésekhez, így számos kereskedő megtagadta az autók szervizelését. A tulajdonosok így kénytelenek „független” szerelőkhöz fordulni, ami aztán a totális gányhoz vezet. De gondok vannak autós szoftverek „oroszosításával” is. Így ugyanis a szervizek nem tudnak csatlakozni az autógyártó hivatalos procedúráihoz.





Szakértők szerint elképzelhető, hogy a jövőben szigorodnak a „párhuzamos import” útján Oroszországba került autók szervizelésének feltételei. Ez viszont oda is vezethet, hogy a kínai gyártók még inkább megvetik a lábukat Oroszországban.  



Az elmúlt két évben - Putyin Ukrajna elleni agresszióját, majd a Moszkva ellen bevezetett nemzetközi szankciókat követően - az orosz autópiac forradalmi változásokon ment keresztül. A kereskedők kénytelenek voltak megváltoztatni a munkájuk alapelveit. De talán a leglátványosabb változás, hogy a hazai gyártás súlyos gondjai miatt az orosz piac gyakorlatilag teljesen kiszolgáltatottá vált a kínai dömping számára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..
2024.04.28
A 45. évfordulót nosztalgiajáratokkal, az alkalomra készült emlékjeggyel és virtuális kiállítással....
2024.04.28
Újra járják az országot a Google autói, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában bemutatjuk,....