Cadillac
Az Escala a 2011-ben bemutatott Ciel és a 2013-as Elmiraj tanulmányok nyomdokait követve mutatkozott be a tengerentúli autókiállításon, csütörtökön. Johan de Nysschen, a márka igazgatótanácsának elnöke szerint a tanulmány célja nem más, mint a demonstrálni a márka új modelljeinek meghatározó formanyelvi irányzatát, valamint a beltérre vonatkozó luxustér- és prémium-kidolgozási képesség bemutatása. A luxus szedánok iránti kereslet változásának függvényében, az Escala jó eséllyel pályázik a sorozatgyártásra – nyilatkozta Nysschen.
A tanulmány alapját a jelenleg is futó CT6-os szedán platformja adja, valamint annak hajtáslánca is ugyanaz. A motorháztető alatt egy 4,2 literes, ikerturbós, V8-as aggregát lapul, mely egység jelen pillanatban még fejlesztés alatt áll, azzal a nem titkolt céllal, hogy sorozatgyártású modellekben tervezik bevetni a közeljövőben.
Az Escala a 15 cm-rel rövidebb CT6-os alapokra épül és a klasszikus szedán formájú donorautóval szemben ötajtós kasztnival hódít. A hunyorgó első lámpák és a kettéágazó hátsó lámpák szöges ellentétben állnak az eddig megszokott dizájnnal, ellenben az alacsonyabbra helyezett hűtőmaszk a jelenlegi modellek vonalát követi.
A műszerfal mögött a két utasra szabott dizájn alá rendeltek mindent. Három darab OLED kijelzőn keresztül kommunikál a gép velünk és mi ő vele, a második sorban pedig a pihenésre fókuszáltak. A prototípusban az infotainment vezérlése hang- és gesztusvezérléssel is lehetséges.
Forrás: autonews.com