Audi Hungaria Motor Kft.

Erre senki nem számított: Váratlanul távozik a győri Audi vezetője

2015.07.10.

Október 1-jétől Peter Kössler (56) az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének új elnöke. Ingolstadtból, a járműgyártó vállalat székhelyéről vált Győrbe, ott 8 éve gyárvezetőként tevékenykedik. Kössler Dr. h. c. Thomas Faustmannt (52) váltja az ügyvezetés élén, aki 11 év után távozik a győri vállalat vezetői tisztségéből. Ő Neckarsulmban Fred Schulze (48) jelenlegi gyárvezető feladatait veszi át, aki az ingolstadti gyárat irányítja a jövőben - közölte a vállalat néhány győri honlappal.

Értékes tudást továbbadni, kompetenciákat megosztani, valamint új tapasztalatokat nyerni – Prof. Dr. Hubert Waltl, az AUDI AG igazgatótanácsának termelésért felelős tagja, valamint az Audi Hungaria felügyelőbizottságának elnöke szerint ezek a legfelsőbb vezetői szinten történő váltás okai. „Csak akkor maradhatunk rugalmasak és haladhatunk előre, ha látókörünket szélesítjük és nyitottak maradunk az újra”, mondta Hubert Waltl.

Thomas Faustmann: amire senki nem számított, hogy távozik ilyen gyorsan.

Hubert Waltl köszönetét fejezte ki Thomas Faustmann-nak a magyarországi négykarikás vállalat élén eltöltött többéves vezetői, valamint a gyár sikeres fejlődése érdekében végzett elhivatott munkájáért. „Thomas Faustmann nagyon sokat tett magyarországi gyárunkért. Vezetése alatt az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyárává vált, évi mintegy kétmillió erőforrás készül Győrben. Mindemellett a vállalat teljes termelési folyamatot lefedő, korszerű járműgyárrá fejlődött: itt gördül le a gyártósorról az Audi TT Coupé, az Audi TT Roadster, valamint az Audi A3 Limousine és az A3 Cabriolet is.“

Thomas Faustmann irányította a győri modellek és számos motorvariáns sorozatgyártásának elindítását és felfuttatását. Ezen túlmenően a szerszámgyár, a motor- és járműfejlesztési területek kapacitás- és kompetenciabővítésében is tevékenyen részt vett, elismerést szerzett Magyarország és a győri régió mint vonzó beruházási célpontok fejlesztésében. Jövőbe mutató kezdeményezésekkel, együttműködésekkel és számos oktatási projekt elindításával segítette a jövő generációit

Faustmann utódja egyenesen Ingolstadtból jön. 

„Peter Kössler, csakúgy mint Thomas Faustmann, több mint 20 éve dolgozik a konszernben. Eddigi pozícióiban – különösen gyárvezetőként – hatalmas tudásra és tapasztalatra tett szert. Vezetése alatt az ingolstadti gyár az Audi-konszern technológiai központja, valamint Európa második legnagyobb járműgyára lett”, mondta Hubert Waltl az Audi Hungaria ügyvezetésének jövőbeni elnökéről.

Peter Kössler finommechanikai megmunkálás-technikai mérnökként és energetikai elektrotechnikusként végzett. 1986-ban kezdte meg pályafutását az Audinál, Ingolstadtban. A termelés területén betöltött csoport- és projektvezetői megbízások után 1997-től a gyártás- és struktúratervezés területekért felelt. 2002-től az ingolstadti présüzem vezetőjeként dolgozott, majd két évvel később az Audi gyártótelephelyei alkotta présüzem-divízió vezetésére kapott megbízást. 2007 óta Ingolstadtban gyárvezető tisztséget tölt be. 2009-től kezdődően Peter Kössler az AUDI AG felügyelőbizottságának tagja

Thomas Faustmann karrierje 1991-ben indult gyártástervezőként a Volkswagennél Salzgitterben. 1995-ben a gépészmérnökként végzett Faustmann a chemnitzi gyáregység motorgyártás-tervezés területének vezetőjeként folytatta pályáját, majd 1998-tól a salzgitteri gyár R5/V/W motor-központjának vezetőjeként dolgozott. 2002-ben érkezett az Audi Hungariához, mint termelésért felelős ügyvezető igazgató. 2004-től az ügyvezetés elnökeként irányította a győri vállalatot, továbbá vezetése alá tartozott az ingolstadti gyár motor-gyártástervezés területe is. 2007-ben a magyar autóipar fejlődéséért végzett munkájáért a Magyar Köztársasági Érdemrend kitüntetését vehette át. 2014-ben a győri Széchenyi István Egyetem az oktatás és a kutatási együttműködések kiépítése iránti személyes és szakmai elkötelezettségét díszdoktori címmel ismerte el.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.05
A kész járműveket szállító berendezések gyártói és a fuvarozók türelmi időt kértek a német VDI....
2025.02.05
Sok találmánya van az emberiségnek, amely megmaradt egyszerű használati tárgynak. Például a....
2025.02.05
A jövő mérnökei csapnak össze a szombati RobonAUT versenyen   ..
2025.02.05
Elbontják a határőrség őrhelyeit és a sávelválasztó betonelemeket a Nagylak II-Csanádpalota....
2025.02.05
Európában tart egy újabb kínai márka, amelyről feltehetően még a rendkívül sokszínű kínai piac....
2025.02.05
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1016-an lépték át. - A....
2025.02.04
A centenáriumi évben az energiavállalat a jövő alakítására fókuszál. ..
2025.02.04
Izgalmas események az autók világából, háborúból, versenypályákról, titkos töréstesztekről,....
2025.02.04
A fővárosi közösségi közlekedés sohasem unalmas. Naponta több mint hárommillió utazás valósul meg a....
2025.02.04
„Ha egyetlen gyártó hibázik, akárcsak egyszer is, az a komplett ipart visszaveti évekkel” –....