Genfi Autószalon
Az előző Mini Clubman legnagyobb különlegessége az aszimmetrikus ajtóelrendezés volt: a baloldalon egy, a jobbon két ajtó volt, de itt a hátsót csak úgy lehetett kinyitni, ha az első is nyitva volt. A Clubman utódján – melyből a Genfi Autószalonon a képeken látható tanulmány ad majd ízelítőt – már hagyományos ajtókat találunk majd, mindkét oldalon kettőt. Annyi különlegesség azért marad bennük, hogy keret nélküliek lesznek.
A koncepcióautó vélhetően már nem fog sokat változni a sorozatgyártásig, így valószínűleg a középen osztott, szekrényajtó-szerűen nyitható csomagtérajtó is megvalósul. A több mint 4,2 méteres új Clubman 260 mm-rel hosszabb a réginél, de a szélessége és a magassága is megnőtt 170, illetve 25 mm-rel. Méreteivel még a Countrymanen is túltesz az új Clubman (csak a magassága kisebb 110 mm-rel), így a gyártásakor ez lesz a valaha volt legnagyobb Mini.
A Clubman tanulmány orra a ferdehátú Minitől származik annyi különbséggel hogy sokkal több krómot tettek rá, a függőleges hátsó rész viszont teljesen egyedi a vízszintes, 3D-s hatású lámpatestekkel, és a már említett szekrényajtókkal. A luxuskivitelű, bőrrel és igazi fabetétekkel feldobott belső tér várhatóan nem lesz ennyire látványos a sorozatgyártású változatokban, de legalább megmutatja, hogy milyen műszerfalakra számíthatunk a márkától a közeljövőben. Ahogy az új normál Minin, középen trónoló, óriástányér már nem sebességmérőt, hanem csak egy színes képernyőt rejt magában, a sebességmérő a kormány mögé költözött. A könyöklőt és a váltót tartalmazó középkonzolt a többi Mininél magasabban építették be.
A Clubman valószínűleg a háromajtósból ismert hajtásláncokkal, vagyis 1,5 és kétliteres, turbós benzines- és dízelmotorokkal, hatfokozatú kézi- és automataváltókkal lesz kapható év végétől. A sorozatgyártású változat nyáron vagy az őszi Párizsi Autószalonon mutatkozhat be.