autópiac

Ennél a márkánál garantált a forintos listaár, de meddig?

2023.01.22.

Nehéz évben is jól rajtolt a kínai tulajdonú brit márka, mely új modellekkel és a korábbinál is ambiciózusabb tervekkel kezdte a 2023-as évet.

Összeomlott ellátási lánc, merkúri időket idéző autóhiány, ez jellemezte a tavalyi évet, amikor hiába volt ügyfél, hiába akartak új autót venni a népek, egyszerűen nem volt mit. Több márkánál is egy-másfél éves szállítási idővel kellett számolni, de akadt olyan is, amelyiknél ennek dupláját ígérték az átadásra.

A 20 márkát forgalmazó Duna Autónak sem ment könnyen, de kínálatának bővítésével sikerült javítania mérlegét, amivel az ügyfelek is jól jártak. Tavaly megállapodtak az MG márka fogalmazásáról, ami azért pikáns, mert a klasszikus brit márka már a kínai SAIC tulajdona.

Az AMTS-en tartott májusi premier után néhány hónappal, ősszel indult az értékesítés, az MG sikerét bizonyítja, hogy már indulásuk évében egy százalékos részesedést sikerült elérnie az új autók piacán.

Budavári premier: MG HS    Fotó: Boros Jenő

Új modelljük, a HS premierjén Markó Zoltán már azt is elmondta, hogy idén három százalékos szeletet akarnak kivágni az autótortából. Nem lehetetlen küldetés, hiszen stratégiájuk eddig igazolta sikerüket. A titok egyszerű: jó minőségű és versenyképes árú termékeik mellé gyors átadást garantálnak, hála a hajós hátterű logisztikának, aminek lényege, hogy meglévő készleteik mellé gyorsan rendelnek újabbakat, amik éppenhogy tengerre szálltak, miközben a kínai SAIC gyárában már készül a következő Duna Autó rendelés.

Minden kereskedőnél 20-25 autóból áll a készlet, és behajózva úton van további ezer darabos kontingens, miközben már a következő ezres rendelést is gyártják.

A jelenlegi 22 kereskedői hálózat idén tovább bővül, így teljesen megszűnnek a megyés fehér foltok a magyarországi MG-térképről.

Brit-kínai trió    Fotó: Boros Jenő

A magyarországi MG filozófiájának lényege a vevői és kereskedői igények maximális figyelembevételével történő készletezés, aminek köszönhetően olykor azonnali autóátadást garantálnak az immár 22 márkakereskedésből álló értékesítési hálózatukban. Vonzó a vevőknek a garantált forint ár és persze a gyártói 7 éves/150 ezer km garancia. Ennek is köszönhető, hogy tavaly négy hónap alatt 214 új MG kapott magyar rendszámot.

Az MG eredménye azért is érdekes, mert a márka induláskor csak ZS modelljét vetette be. De ez a stratégia bevált, ahogy népszerű Comfort csomag is, hiszen három hónap alatt 4 százalékos részesedést szerzett a B-SUV szegmensben.

Némi szerencséje is volt a magyar importőrnek, hiszen, hiszen már a kínai járvány miatti lezárás előtt a SAIC telephelyein elkészültek és behajózták az európai rendelések, így feltölthették a magyar készletet is.

 

Magyar MG team: Markó Zoltán, Molnár Andrea és Kövi Róbert

„A B-szegmensben már tavaly hatodikak lettünk, de nem dőlünk hatra, mert tudjuk gyors növekedésünk egyik oka az is, hogy a vetélytársak nem tudtak eleget gyártani, mi pedig jó taktikával, megfelelő készlettel és a hajóról történő értékesítés stratégiájával léptünk a piacra.” Markó Zoltán, az MG Motor magyarországi márkaigazgatója szerint az idei év az infláció éve, de mi annyira előre terveztünk, hogy nulla drágulással kalkulálhatunk.

Az anyacég SAIC nem gyárt dízeleket, az MG Motor kínálatában a hagyományos benzinesek szerepelnek, de a kínálnak majd hibridet is.

Kövi Róbert kereskedelmi igazgató szerint az elavult európai piac túl nyitott, szerinte hatékonyabb stratégia a készletről történő értékesítés, ezt igazolják a márka darabszámai, melyek intenzíven emelkednek.

 MG premier  Fotó: Boros Jenő

Plug-in hibridjük a legolcsóbb a c-szegmensben, és kiállja a próbát a konkurensekkel, ráadásul biztosított a folyamatos kiszállítás.

A 6,7 millióforintos ZS modellnél jóval drágább, nagyobb (4,57 m hosszú, 2,7 m tengelytávú) és többet is tud az új HS, mely a C-szegmensűek között a legnagyobb 448 literes( 2 szintes) csomagtartót kínálja és persze gazdag a felszereltsége is. A HS-t 1,5 literes 162 lóerős teljesítményű benzines turbóval, 6 fokozatú kéziváltóval, vagy 7 fokozatú automatával kínálják a magyar kereskedők. A Family felszereltségű belépőmodell ára 9,9 millió forint, az automata váltós Luxuryért 11,99 milliót kell fizetni.

Klasszikus logó    Fotó: Boros Jenő

Megmaradt az egykori klasszikus MG logója, (Motor Garage) de a brit márka 2007 óta a kínai SAIC-hoz tartozik, ami nem csak tulajdonosváltást, de profilcserét is eredményezett: napjainkban már nem annyira sportkocsikat, mint inkább praktikus szabadidő-autókat gyárt.

Az egykori típusjelzési hagyományt is folytatják: a ZR, ZS, ZT, TF sorhoz hasonlóan napjainkban él a ZS és HS, meg persze az elektromos EHS.

A SAIC globálisan 84 országban van jelen, az MG 2019-ben tért vissza az európai piacra, ahol már 26 országban 686 márkakereskedést működtet. Molnár Andrea, a márka kommunikációs menedzsere a HS premierjén elmondta, hogy a százéves MG anyacégének Kínán kívüli eladásai tavaly meghaladták a milliós darabszámot,

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.01.29
Több olajat importált Németország 2022 első tíz hónapjában, mint egy évvel korábban, az....
2023.01.29
Az Inception első pillantásra a távoli jövő autójának tűnik. A koncepció azonban már most is....
2023.01.29
Hamisított adásvételi szerződésekre bukkant egy használtautó-kereskedő cégnél az adóhatóság,....
2023.01.29
Története legnagyobb forgalmát érte el tavaly a főként robogókat és motorkerékpárokat gyártó olasz....
2023.01.29
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nagyon nagy a baj! ..
2023.01.29
Egy az M3-as autópályán lerobbant tehergépkocsi mentését végző autómentő vezetőjét gázolta halálra....
2023.01.29
Itt a koriszezon, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjaiban megmutatjuk a legfontosabb....
2023.01.29
A dinamikus kupé japán belpiacos változata esett át egy enyhe ráncfelvarráson - a belső teret új....
2023.01.29
Sikeresen startolt a BME (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem) Aerospace Team által....
2023.01.29
A Pirelli Elect, az e-járművek és plug-in hibridek technológiai csomagja mostantól a gumiabroncs-....