vasúti jármű

Emeletes és „földszintes” egy motorvonatban!

2015.04.07.

A Magyarországon gyártott Flirt és az emeletes KISS közösen dolgozik a német pályákon. Még nem volt rá példa a vasút történetében, hogy összekapcsolva közlekedjenek egyszintes és emeletes motorvonatok.

A Szolnokon készült FLIRT kocsi találkozása az emeletes KISS motorovonattal

A Luxemburgi Államvasutak és a Német Államvasutak egyszintes FLIRT és emeletes KISS motorvonatai Trier és Koblenz között március közepe már csatolt üzemmódban is közlekedhetnek. A svájci vasúti járműgyártó Stadler vonatai a sikeres tesztsorozatot és hatósági vizsgálatokat követően kapták meg a szükséges engedélyeket. Egyszintes és emeletes villamos motorvonatok szinkron üzemmódban való közlekedtetése eddig példa nélkül álló alkalom a vasúti személyszállítás történetében. A sikernek részese a Stadler magyarországi leányvállalata is, ugyanis a német FLIRT vonatok komplett kocsiszekrényei, míg a luxemburgi emeletes vonatok egyes komponensei a cégcsoport szolnoki üzemében készültek.

A szinkronüzem nem pusztán a vonatok összekapcsolt közlekedését jelenti, ugyanis a járművek fedélzeti berendezései aktívan kommunikálnak is egymással. Ez lehetővé teszi azt az egyszintes motorvonatok körében már bevált és elterjedt gyakorlatot, hogy az összekapcsolt járművek alrendszerei egy vezetőállásból is irányíthatóak legyenek. A Német Szövetségi Vasúti Hivatal még 2014 decemberében engedélyezte a Német Államvasutak (Deutsche Bahn AG) leányvállalata, a DB Regio AG FLIRT típusú egyszintes, és a Luxemburgi Államvasutak (Chemins de Fer Luxembourgeois) KISS típusú emeletes járműveinek szinkron közlekedését, az éles utasforgalomra pedig a közelmúltban került sor. A szolgáltatást Németország délnyugati tartományai (Rajna-vidék-Pflaz, Hessen, Baden-Württemberg és Saarland) közösen rendelték meg.

A Stadler Rail Csoport németországi leányvállalata, a Stadler Pankow GmbH 2010 októberében kapott megbízást a Luxemburgi Államvasutaktól 8 darab, 3 részes KISS típusú emeletes villamos motorvonat gyártására. A kétáramnemű vonatok a Luxemburg-Koblenz vonalon üzemelnek. A járművek összesen 284 ülőhellyel - amelyek közül 29 darab elsőosztályú - valamint tágas, többfunkciós utasterekkel rendelkeznek.

A DB Regio AG 28 db ötrészes, alacsonypadlós FLIRT 3 típusú motorvonatot rendelt a Stadler Pankow-tól a Rajna-vidék-pfalzi forgalom kiszolgálására. A FLIRT harmadik generációjához tartozó járműveinek végsebessége 160 km/h és az EN15227 ütközésbiztonsági szabvány előírásainak megfelelően a legbiztonságosabb vonatok egyike. A FLIRT motorvonat 248 másodosztályú és 23 első osztályú ülőhellyel rendelkezik. (Stadler)

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.06
Tonnaszámra gyártjuk, acélos teljesítménnyel! - írja Facebook-oldalán a győri nagyvállalat. ..
2025.02.06
Mannersdorf an der Rabnitzban (Oberpullendorfi járás) egy férfi holttestet találtak egy kiégett....
2025.02.05
A BMW egyike azoknak a márkáknak, amely az idén jó eséllyel tovább tudja erősíteni éllovas....
2025.02.05
A busz csütörtöktől odamegy, ahol az emberek vannak, akik Debrecen utcáin, Hajdú-Bihar legkisebb....
2025.02.05
Vízre bocsájtották Kínában a világ legnagyobb autószállító hajóját: a BYD Shenzhen „gyomrában” 9200....
2025.02.05
Egy éve indult a vállalati e-autó program: 2024. február 5. óta pályázhatnak a hazai gazdasági....
2025.02.05
Nézze meg a videót! ..
2025.02.05
Kamion és személyautó karambolozott az 1-es főút 95-ös kilométerszelvénye közelében, Ács térségében....
2025.02.05
A túlélés nagymestere, Bear Grylls vadonatúj televíziós sorozattal jelentkezik 2025-ben, amelyben....
2025.02.05
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség egy 53 éves férfi ellen, aki riasztópisztollyal fenyegetőzve....