közlekedésbiztonság

Emberéletek ezreit érinti az új szabályozás

2021.01.06.

A járműbiztonsági előírások enyhítése évente akár 1300 emberéletet követelhet a közutakon – hívta fel az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) az Európai Unió közlekedésért felelős minisztereinek figyelmét.

 

Az ETSC mind a 27 uniós közlekedési miniszterhez és ipari miniszterhez írt levelében aggodalmát fejezi ki amiatt, hogy a 2022-től hatályba lépő, létfontosságú új uniós járműbiztonsági előírások súlyosan alááshatják a közlekedésbiztonság eddig kivívott eredményeit. Az Európai Unió tavaly megállapodott abban, hogy 2022-től kezdődően minden új személygépkocsit, kisteherautót, teherautót és autóbuszt alapfelszereltségben számos új járműbiztonsági technológiával kell felszerelni. Az elemzések szerint az újonnan bevezetendő intézkedések várhatóan tizenöt éven belül megakadályozzák a 25 000 közúti haláleset bekövetkezését. A nem megfelelő sebesség továbbra is az egyik legnagyobb gyilkos az EU közútjain, mely a halálos balesetek egyharmadánál merül fel baleseti okként.

Ezen új technológiák közül a legfontosabb az intelligens sebesség asszisztens Intelligent Speed Assistance (ISA), amely segít a járművezetőknek a törvényi sebességhatárok betartását úgy, hogy visszajelzést ad a járművezetőnek a megengedett legnagyobb sebesség elérésekor, sőt, akár gázelvétellel akadályozná meg a gyorshajtást.

Így működne az intelligens sebességasszisztens (angol nyelvű infografika, forrás: ETSC.eu)

Az új szabályozás esetében a probléma abból adódik, hogy egyes tagállamok az ISA rendszernél gyengébb funkcionalitással bíró rendszert támogatnának, mely csak hangjelzést adna a sebességhatár elérésekor. Az angol TRL (Transport Research Laboratory) közlekedési kutatóintézet tanulmányában arrra a következtetésre jutott, hogy a gyengébb, csupán hangalapú visszajelzés 1300 emberéletet követelhet évente, pontosabban ennyi ember életét nem mentené meg.

Antonio Avenoso, az ETSC ügyvezető igazgatója elmondta:

„Az intelligens sebességasszisztens (ISA) technológia, ha helyesen valósítják meg, ugyanolyan fontos lehet a közúti biztonság szempontjából, mint a biztonsági öv, amelyet mindenki ismer, és amit Svédországban találtak ki. Szeretnénk, ha minden uniós tagállam, különösen a közúti közlekedésbiztonság élenjárói, például Svédország támogatnák, nem gyengítenék az európai járműbiztonsági minimumszabályok fejlesztésére irányuló erőfeszítéseket."

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....