taxi

Eltörölték Szegeden a taxik hatósági árát

2022.06.28.

Budapesten már május első felétől drágult a taxis tarifa, ezt a többi városban sem úszták meg az utasok. Miskolcon is emelték a díjat, ahogy június elsejétől Szegeden is, ám az utóbbiban az önkormányzat megszüntette a hatósági árat.

Május első péntekén döntött a taxiszolgáltatás hatósági árának megszüntetéséről a szegedi közgyűlés. Addig az utazóknak 600 forintos alapdíjat, 400 forintos kilométerpénzt, illetve 100 forint percenkénti időarányos díjat kellett fizetniük.

A városházi vita során Botka László polgármester elmondta, a taxidíjak maximálása nem kötelező, csupán lehetőség az önkormányzatok számára, amellyel a megyei jogú városok többsége nem él.

Veheti, viheti az utas az új tarifatáblázatot.

A Rádió Taxi Háromnál az alapdíj június elseje óta 890 forint, ami 300-zal több a korábbinál. – A 430 forintos új kilométerdíj csupán 40 forintos emelkedést jelent és szinte változatlan a várakozási díj is, ami percenként 85 forint – részletezi Sárkány Lukács.

A társaságnál három évvel ezelőtt állítottak utoljára taxiórát, azóta nem volt emelés. – Akkor is már csak 10 forint hiányzott a felső határhoz. Azóta emelkedett az üzemanyag ára, az alkatrészeké és az autószerelő munkadíja is. Tíz forintért nem akartunk órát állítani, ezért kérték közösen a taxitársaságok, hogy határozzon meg új maximális tarifát Szeged város önkormányzata. Meglepődtünk, hogy az új felső határ helyett eltörölték a díjmaximumot, de legalább nem kell mindig újra kérvényezni, ha emelni kell – mondja Sárkány Lukács.

Várakozó taxi a Takaréktár utcai droszton.

Az ügyvezető hozzáteszi, erre jó példa, hogy ha piaci, vagy a jelenlegi befagyasztottnál lényegesen magasabb áron kezdik vásárolni az üzemanyagot a töltőállomásokon, nem azzal kell kezdeni a tarifamódosítást, hogy levelet, kérvényt írnak az önkormányzatnak. Szerinte ez jó döntése volt a szegedi közgyűlésnek. – Muszáj volt emelni, nő az infláció, a kocsi fenntartási költsége, emelkednek körülöttünk a bérek is. Nem beszélve a növekvő autóárakról, ami bennünket különösen érzékenyen érint, hiszen 10 évnél fiatalabb kocsit kell vásárolnunk – mondja az ügyvezető.

Miskolc más utat választott, mint a szegedi önkormányzat, ott a közgyűlés május végén megszavazta a taxisok által kezdeményezett tarifamódosítást. A városban működő három társaság azt javasolta, hogy a legmagasabb hatósági áras alapdíj 700 forint legyen, ez 250 forintos, 64 százalékos emelést jelent, ennyiről indul el taxióra, ha az utas, amint beszállt az autóba. A viteldíj 320 forintra nőtt kilométerenként, a várakozási díj pedig percenként 80 forint lett. A taxitársaságok Miskolcon is a javítási, fenntartási költségek emelkedésével, az inflációval, az autók árának növekedésével támasztották alá kérelmüket, valamint azzal, hogy az üzemanyagok, az autó- és az alkatrészek ára, valamint a járulékos költségek is nőttek.

Taxik Szegeden, a napfény városának főterén.

Budapesten május 9-től emelkedtek a taxis tarifák. Ahogy portálunk korábban megírta, az alapdíj 700-ról 1000 forintra, a kilométerdíj 300-ról 400-ra, a percdíj pedig 75 forintról 100 forintra nőtt.

A Fővárosi Közgyűlés még április 13-án módosította a taxirendeletet. A 33 százalékos emelést a jelentős üzemanyagár-emelkedéssel, valamint a megnövekedett inflációval és a minimálbér emelkedésével indokolták. Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes az ülésen közölte: a tarifaemelés a taxis szervezetek által kezdeményezett egyeztetéseken elért kompromisszumos megoldást tükrözi.

A szakma nincs könnyű helyzetben, a koronavírus alatt mintegy legalább 30 százalékkal csökkentek a fuvarszámok, és ezek csak lassan emelkednek a „békeidős” szintre.

Sárkány Lukács: tíz forintért nem akartunk órát állítani. A szerző fotói

– A mélypont a kijárási tilalom időszaka volt. A járvány enyhülésével visszajöttek a lakossági hívások, újra vannak bálak, bulik, színházi előadások, de kevesebb hívásunk van, mint járvány előtt – mondja Sárkány Lukács. Volt cégük, amely olyan munkarendben dolgozott, hogy a járvány előtt éjfél és hajnali egy óra között kért tőlünk jellemzően akár 8-10 autót is, de miután részben maradt a távmunka, ez csak lassan fog visszaállni.

Amit természetesen siettetnek az olyan jól sikerült, sok embert megmozgató rendezvények, mint a tíznapos Szegedi Borfesztivál, vagy a valamennyi napon teltházas Deja Vu Fesztivál. És akkor még el sem kezdődtek a Szegedi Szabadtéri Játékok programsorozata.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....