taxi

Eltörölték Szegeden a taxik hatósági árát

2022.06.28.

Budapesten már május első felétől drágult a taxis tarifa, ezt a többi városban sem úszták meg az utasok. Miskolcon is emelték a díjat, ahogy június elsejétől Szegeden is, ám az utóbbiban az önkormányzat megszüntette a hatósági árat.

Május első péntekén döntött a taxiszolgáltatás hatósági árának megszüntetéséről a szegedi közgyűlés. Addig az utazóknak 600 forintos alapdíjat, 400 forintos kilométerpénzt, illetve 100 forint percenkénti időarányos díjat kellett fizetniük.

A városházi vita során Botka László polgármester elmondta, a taxidíjak maximálása nem kötelező, csupán lehetőség az önkormányzatok számára, amellyel a megyei jogú városok többsége nem él.

Veheti, viheti az utas az új tarifatáblázatot.

A Rádió Taxi Háromnál az alapdíj június elseje óta 890 forint, ami 300-zal több a korábbinál. – A 430 forintos új kilométerdíj csupán 40 forintos emelkedést jelent és szinte változatlan a várakozási díj is, ami percenként 85 forint – részletezi Sárkány Lukács.

A társaságnál három évvel ezelőtt állítottak utoljára taxiórát, azóta nem volt emelés. – Akkor is már csak 10 forint hiányzott a felső határhoz. Azóta emelkedett az üzemanyag ára, az alkatrészeké és az autószerelő munkadíja is. Tíz forintért nem akartunk órát állítani, ezért kérték közösen a taxitársaságok, hogy határozzon meg új maximális tarifát Szeged város önkormányzata. Meglepődtünk, hogy az új felső határ helyett eltörölték a díjmaximumot, de legalább nem kell mindig újra kérvényezni, ha emelni kell – mondja Sárkány Lukács.

Várakozó taxi a Takaréktár utcai droszton.

Az ügyvezető hozzáteszi, erre jó példa, hogy ha piaci, vagy a jelenlegi befagyasztottnál lényegesen magasabb áron kezdik vásárolni az üzemanyagot a töltőállomásokon, nem azzal kell kezdeni a tarifamódosítást, hogy levelet, kérvényt írnak az önkormányzatnak. Szerinte ez jó döntése volt a szegedi közgyűlésnek. – Muszáj volt emelni, nő az infláció, a kocsi fenntartási költsége, emelkednek körülöttünk a bérek is. Nem beszélve a növekvő autóárakról, ami bennünket különösen érzékenyen érint, hiszen 10 évnél fiatalabb kocsit kell vásárolnunk – mondja az ügyvezető.

Miskolc más utat választott, mint a szegedi önkormányzat, ott a közgyűlés május végén megszavazta a taxisok által kezdeményezett tarifamódosítást. A városban működő három társaság azt javasolta, hogy a legmagasabb hatósági áras alapdíj 700 forint legyen, ez 250 forintos, 64 százalékos emelést jelent, ennyiről indul el taxióra, ha az utas, amint beszállt az autóba. A viteldíj 320 forintra nőtt kilométerenként, a várakozási díj pedig percenként 80 forint lett. A taxitársaságok Miskolcon is a javítási, fenntartási költségek emelkedésével, az inflációval, az autók árának növekedésével támasztották alá kérelmüket, valamint azzal, hogy az üzemanyagok, az autó- és az alkatrészek ára, valamint a járulékos költségek is nőttek.

Taxik Szegeden, a napfény városának főterén.

Budapesten május 9-től emelkedtek a taxis tarifák. Ahogy portálunk korábban megírta, az alapdíj 700-ról 1000 forintra, a kilométerdíj 300-ról 400-ra, a percdíj pedig 75 forintról 100 forintra nőtt.

A Fővárosi Közgyűlés még április 13-án módosította a taxirendeletet. A 33 százalékos emelést a jelentős üzemanyagár-emelkedéssel, valamint a megnövekedett inflációval és a minimálbér emelkedésével indokolták. Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes az ülésen közölte: a tarifaemelés a taxis szervezetek által kezdeményezett egyeztetéseken elért kompromisszumos megoldást tükrözi.

A szakma nincs könnyű helyzetben, a koronavírus alatt mintegy legalább 30 százalékkal csökkentek a fuvarszámok, és ezek csak lassan emelkednek a „békeidős” szintre.

Sárkány Lukács: tíz forintért nem akartunk órát állítani. A szerző fotói

– A mélypont a kijárási tilalom időszaka volt. A járvány enyhülésével visszajöttek a lakossági hívások, újra vannak bálak, bulik, színházi előadások, de kevesebb hívásunk van, mint járvány előtt – mondja Sárkány Lukács. Volt cégük, amely olyan munkarendben dolgozott, hogy a járvány előtt éjfél és hajnali egy óra között kért tőlünk jellemzően akár 8-10 autót is, de miután részben maradt a távmunka, ez csak lassan fog visszaállni.

Amit természetesen siettetnek az olyan jól sikerült, sok embert megmozgató rendezvények, mint a tíznapos Szegedi Borfesztivál, vagy a valamennyi napon teltházas Deja Vu Fesztivál. És akkor még el sem kezdődtek a Szegedi Szabadtéri Játékok programsorozata.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.08.11
Balesetet szenvedett egy siklóernyős a Hármashatárhegyi repülőtér közelében. ..
2022.08.11
Izgalmas és homályos kalandjai miatt film is készült életéről, igaz, kicsit más figuraként jelent....
2022.08.11
Mintegy 4,2 milliárd forint állami forrásból négysávosra bővítik az 52-es főutat Kecskeméten,....
2022.08.11
Az Easyjet mellett a Ryanair idén a világ egyik legjobb fapados légitársasága – írja a Travelbook.....
2022.08.11
Hetven évvel ezelőtt vette kezdetét Mladá Boleslavban a teljes egészében acél karosszériával....
2022.08.11
2022 első hat hónapjában 57 ezer 411 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 11,4....
2022.08.11
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma júliusban 1 294 608 fő volt, elérte a járvány....
2022.08.11
Retró hétvégét tart a MÁV a Balatonnnál augusztus 13-án és 14-én, a szerelvényeket többek közt....
2022.08.11
Minden szabályt áthágott a taxis, aki két piros lámpánál, sajátos vargabetűvel pofátlankodott át a....
2022.08.11
Szerdáról csütörtökre virradó éjszaka óta folyamatosan érkezik kőolaj Magyarországra is a Barátság....