Tesla
Errolnak fogalma sincs, a fia milyen autóval szerette volna megajándékozni, de nagyon valószínű, hogy az ifjabbik Musk a legdrágábbat választotta volna saját édesapjának, aki felnevelte, ez pedig a Model S Plaid, amely jelenleg a legdrágább autó a Tesla kínálatában.
Errol Musk azonban Dél-Afrikában él, ahol az elektromos autók egyelőre nem túl népszerűek. Ráadásul a szállítási és importköltségek jócskán megdobnák ott a Tesla árát. Az A1 Auto Transport autószállító cég által a Business Insidernek szolgáltatott adatok szerint 3300 és 7000 dollár között lenne egy autó szállítása az Egyesült Államokból Dél-Afrikába, ahol 25 százalékos vámot vetnek ki az importált autókra.
De a 278 milliárdos vagyonnal rendelkező Elon Musk számára ez nyilván nem jelentene problémát. Fel is ajánlotta, hogy minden kifizet, az apja mégis nemet mondott. A Business Insidernek adott interjúban elismerte, hogy azt mondta fiának, nem akar Teslát. Ez ugyan még 2022 januárjában történt, de a fia azóta sem tudtam meggyőzni. Errol vezetett ugyan Teslát, elment egy körre egy Roadsterrel is - amely prototípusa most a Naprendszer útjait rója -, de sose volt Tesla-tulajdonos. Van viszont van egy Rolls Royce-a, egy sportkocsija és egy 1947-es Ryan típusú veterán kisrepülőgépe, amellyel néhanapján repül is.
"Mindig is Rolls-Royce-om volt. Jobban szeretek Rolls-Royce-t vezetni. Jobban néz ki, mármint nem jobb, mint egy Tesla, de nekem mindenképpen szebb" – mondta a jómódú 77 éves apa. Kifejtette, hogy az autó, a szállítás és a díjak összesen körülbelül 3,5 millió randba kerültek volna, ami valamivel több mint 181 ezer dollár (63 mFt)
"Egyszerűen nem éri meg" - magyarázta Errol a fiának, de azért megnyugtatta, hogy mindenképpen lenne egy Teslája is, ha az Egyesült Államokban élne.
Az apa mentségére legyen mondva, hogy Dél-Afrikában nincs Tesla-képviselet, és a töltőinfrastruktúra is hagy némi kívánnivalót maga után. Elektromos járműveket ritkán látni, összesen körülbelül ezerötszáz fut az utakon, és alig háromszáz töltőállomás van az országban. Összehasonlításképpen: az Egyesült Államokban több mint kétmillió EV van használatban, és több mint 167 ezer nyilvános töltőállomás van az energiaügyi minisztérium adatai szerint. Ráadásul Elon Musk jóvoltából a Tesla rendelkezik a legnagyobb, húszezres gyorstöltő hálózattal.